سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سمنان:

مرکز نگهداری معتادان متجاهر در سمنان ایجاد می‌شود

هاشمی گفت: نبود مرکز نگهداری معتادان متجاهر در استان پسندیده نیست و اقدامات در خصوص اخذ مجوز و راه‌اندازی این مرکز باید اجرایی شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: در بحث جمع آوری معتادان متجاهر در استان طی روز‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام شد، همه در این حوزه تلاش جدی داشته باشند تا در سرمای زمستان و تا پایان ماه جاری، به هیچ عنوان معتادی بی‌سرپناه در سطح شهر و زیر پل‌ها استقرار نداشته باشند.

وی ادامه داد: روش فرهنگی، روش درمانی، مبارزه و اشتغال بهبودیافتگان، چهار مولفه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و معضل اعتیاد است.

هاشمی اظهار داشت: با مدیریت مطلوب اشتغال معتادان پس از رهایی، باید به سمتی حرکت کنیم تا شاهد بازگشت مجدد این افراد به دام اعتیاد نباشیم.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر را جهاد اکبر دانستند، افزود: امروز بحث اعتیاد و مواد مخدر، یکی از روش‌های تهاجم فرهنگی است و باید در این حوزه اقدامات پیشگیرانه فرهنگی با استفاده از ظرفیت خانواده‌ها و متولیان امر فرهنگ در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی بیان کرد: نهاد خانواده، متولیان فرهنگی، مدیران اجرایی، موثرین، نخبگان دانشگاهی و سایر گروه‌های فرهنگی، نقش تعیین کننده‌ای در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر و کنترل معضل اعتیاد دارند.

استاندار سمنان گفت: طلاق و اعتیاد دو معضلی است که در استان نیازمند اقدامات ویژه و جدی در حوزه پیشگیری، مقابله و مبارزه با استفاده از راهکار فرهنگی است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.