سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان خواستار شد:

لزوم توجه به تفکرات حاج قاسم در سیاستگذاری‌های حوزه جوانان

پاریزی با اعلام اینکه بیش از ۳۰ درصد جمعیت کرمان ۱۸ تا ۳۵ ساله هستند، بر لزوم توجه به تفکرات حاج قاسم در سیاستگذاری‌های حوزه جوانان تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در دیدار با سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان که به اتفاق هیئت همراه و روسای هیئت‌های ورزشی تنیس روی میز، دو و میدانی، پهلوانی و زورخانه‌ای و انجمن‌های ورزشی استان در خصوص برگزاری رویداد‌های ملی و بین‌المللی به مناسبت دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت، گفت: جدای از هیئت‌های ورزشی حاضر در نشست، هیئت ورزش روستایی و... نیز به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه‌هایی را در دستور کار دارند.

او با بیان اینکه هم اکنون در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار پورجعفری و همرزمانشان قرار داریم، افزود: قطعاً همه دستگاه‌ها با توجه به دین و وظیفه‌ای که احساس می‌کنند، دوست دارند متناسب با ظرفیت‌هایی که دارند در حوزه مدیریتی و کاریشان برنامه‌هایی را برگزار کنند.

پاریزی تصریح کرد: حوزه ورزش نیز با توجه به گستردگی، شرایط خاص و نیروی انسانی قابل قبولی که دارد باید از این ظرفیت استفاده کند تا بتواند برنامه‌ها و مسابقات ورزشی خود را در راستای اهداف و سیاست‌های مکتب حاج قاسم، ترویج تفکرات، ابعاد شخصیتی و ویژگی‌های رفتاری وی نهادینه کند.

او با اعلام اینکه کرمان امروز به عنوان پایگاهی پایلوت برای اقدامات فرهنگی در حوزه ورزش در کشور شناخته شده است، بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان نیز برنامه‌هایی که مناسبت دارد را از کرمان شروع می‌کند به عنوان مثال، شروع برنامه‌های هفته تربیت بدنی کشور از محل گلزار شهدای کرمان و مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به برگزاری برنامه‌های متعدد در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: طی هفته بسیج بیش از ۱۰۰ برنامه در سراسر استان کرمان به همت ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها، اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت‌های ورزشی برگزار شد.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش به بازی قلعه قوس بازی مورد علاقه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: مقدمات به ثبت ملی رسیدن این بازی از سوی فدراسیون ورزش روستایی انجام و مقرر شد با چهار استان همجوار به همراه کرمان که پنج استان می‌شود مسابقات ملی آن برگزار شود.

او با اعلام برخی ویژه برنامه‌های هیئت‌های ورزشی استان به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: هیئت انجمن‌های ورزشی استان میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را دارد که تاکنون ۲۱ استان برای رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده اند و این مسابقات به عنوان سرداران شهید سلیمانی و پورجعفری در تقویم فدراسیون گنجانده شده است.

پاریزی بیان کرد: برای مسابقات کشوری تنیس روی میز نیز تاکنون بیش از ۳۰ استان اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: برای مسابقات دو و میدانی هم با هماهنگی‌هایی که با کشور عراق شده است و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار شد این مسابقات به صورت امدادی از محل شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا گلزار شهدای کرمان انجام شود.

پاریزی افزود: هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای نیز که به نوعی پیشگام این مسئله بوده اند برنامه ویژه‌ای دارند که اعلام می‌شود.

او تصریح کرد: از هیئت‌های ورزشی درخواست دارم کاملاً هماهنگ باشند و از آنجایی که همه با یک هدف خیر تلاش می‌کنند تا کاری در شأن مقام حاج قاسم انجام شود پس باید با هماهنگی کامل انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: از آنجایی که کرمان به عنوان پایتخت مقاومت مطرح است، امیدواریم بتوانیم تا جایی که در حوزه مسئولیت مان است، ادای دین کنیم.

پاریزی با تأکید بر اینکه امروز مسائل فرهنگی نیاز جامعه است که باید در حوزه ورزش نهادینه شود، افزود: مسائل اخلاق در حوزه ورزش و تفکرات شهید سلیمانی به عنوان مکتب باید در حوزه سیاستگذاری‌های مسائل جوانان مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که طبق آمار رسمی که به ما اعلام شده است بیش از ۳۰ درصد جمعیت استان ۱۸ تا ۳۵ ساله هستند.

او ابراز امیدواری کرد، مجموعه این سیاست گذاری‌ها در راستای مکتب شهید سلیمانی و بیانیه گام دوم انقلاب (با محوریت جوانان) که مقام معظم رهبری بار‌ها بر آن تاکید داشتند، باشد و در این زمینه منطبق با هم و بدون موازی کاری در استان کار انجام شود.

پاریزی تصریح کرد: هیئت‌های ورزشی الزام شده اند با توجه به فشردگی برنامه‌ها طی این ایام، این رخداد‌ها در تقویم فدراسیون گنجانده شود تا از این مسابقاتی که به عنوان گرامیداشت این شهدای بزرگ برگزار می‌شود، بهره برداری مناسبی صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.