مدیرکل ورزش کرمان گفت: در مدت بیش از ۲ سال، ۲۰۸ هزار متر به سرانه فضای ورزشی استان اضافه شده که بخش عمده این فضا‌ها در روستا‌ها بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان صبح امروز در شورای راهبردی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور که در محل هتل پارس کرمان برگزارشد، ضمن خیرمقدم به حضار شرکت کننده در نشست، با اعلام اینکه استان کرمان بیش از۱۱ هزار روستا و بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ روستای دارای شورا و دهیاری دارد، گفت: این آمار نیازمند این است هم در مجموعه اداره کل ورزش و جوانان و هم فدراسیون ورزش روستایی در بحث توسعه زیرساخت‌ها بتوانیم اتفاقات خوب و ویژه‌ای را برای مردم و جوانان روستایی رقم بزنیم.

او افزود: به لطف خداوند در مدت بیش از ۲ سال، ۲۰۸ هزار متر به سرانه فضای ورزشی استان اضافه شد که بخش عمده این فضا‌ها به صورت چمن مصنوعی مینی فوتبال، اماکن ورزشی سرپوشیده و.. در روستا‌ها بود که امیدواریم این‌ها موجبات شادی و نشاط را برای مردم روستا‌ها به ارمغان بیاورد و بتواند زمینه ساز اقدامات ارزشمند فدراسیون و هیئت‌ها برای اجرای برنامه‌هایشان باشد.

پاریزی تصریح کرد: با توجه به گستردگی این حوزه و خلاقیت وخوش فکری دست اندرکاران ورزش روستایی، این انتظار وجود دارد که اطلسی برای مجموعه فدراسیون ورزش روستایی تهیه و متناسب با نیاز‌هایی کشور، در راه آمایش سرزمین و پتانسیل و ظرفیت‌هایی که متفاوت است، اقدام شود.

شورای راهبردی فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور در کرمان

مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمان گفت: هرچند برای کشور نمی‌توان نسخه واحدی پیچید؛ چرا که مناطق ۶ گانه به این دلیل تقسیم شده اند که باید برنامه ریزی‌ها متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه صورت گیرد و این اتفاق بتواند تنظیم و تدوین دستورالعمل‌هایی که به ارتقای سطح بازی‌های بومی و محله‌ای کشور کمک کند را رقم بزند.

پاریزی افزود: بازی‌های بومی و محلی جدای از بازی و فعالیت‌های فیزیکی و نشاط برانگیز بودن، می‌توانند نشان دهنده پیشینه، قدمت و میراث ما باشند، که این باید به خوبی در مجموعه فدراسیون ورزش روستایی حفظ شود و این ماندگاری در بازی‌هایی که وجود دارند صورت گیرد و بازی‌هایی که به نوعی فراموش شده اند، احیا شوند.

پاریزی با اشاره به ثبت ملی بازی قلعه قوس در استان کرمان، این کار عظیم را به فدراسیون ورزش روستایی و تمام دست اندرکاران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد، طی مدت حضور امیری خراسانی در رأس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، بازی‌های زیادی بتوانند ثبت ملی شوند و این اتفاقات باعث شوند سطح تحرک را بیشتر در بین اقشار روستایی شاهد باشیم.

شورای راهبردی فدراسیون روستایی در هتل پارس کرماناو بیان کرد: تفاهم نامه‌هایی در حوزه معاونت‌ها در ستاد با بخش‌های مختلف تنطیم می‌شود که یکی از این فدراسیون‌هایی که می‌تواند مستقیما در تهیه و تنظیم دستورالعمل‌ها و متن این تفاهم نامه ها، ورود و اعمال نظر کند، فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی است.

مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمان گفت: چندی پیش تفاهم نامه‌ای بین معاونت بانوان ریاست جمهوری و معاونت بانوان وزارتخانه در بحث طرح سنجش ساختار قامت زنان و دختران روستایی صورت گرفت که این اتفاق کار گسترده‌ای در سطح کشور بود؛ اما مطلوب این است که ما بازخورد این کار رانیز بگیریم تا بدانیم با توجه به هزینه و وقتی که در این زمینه صرف شده، به چه نتیجه‌ای رسیده ایم.

پاریزی افزود: من در جلسه وبیناری که با حضور ابتکار برگزار شد، پیشنهاد دادم در راستای تفاهم نامه‌هایی که صورت می‌گیرد، تکمیل آن برنامه را نیز در نظر گرفته شود؛ یعنی وقتی آسیبی شناسایی می‌شود باید در زمینه رفع آن نیز تفاهم نامه دیگری انجام شود تا با برنامه ریزی دقیق و مدون، پس از پیگیری، نسخه‌های بهتری در حوزه‌های روستا‌ها پیچیده شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار