سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس شورای اسلامی شهر:

مناسب سازی اماکن شهری برای معلولان بایدمدنظر شهرداری زاهدان باشد

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: مناسب سازی اماکن عمومی و شهری برای تردد آسان جامعه معلولان باید مدنظر مسوولان شهرداری زاهدان باشد، زیرا این قشر از جامعه علاوه‌بر مشکل جسمی گرفتاری‌های زیادی دارند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ، حسن سپاهی رییس شورای اسلامی شهر زاهدان در نشست گرامیداشت روز معلولان گفت: حق بهره‌مندی از خدمات، آموزش، مسکن، اشتغال، امکانات تفریحی و حقوق مدنی، سیاسی و حفظ حیثیت انسانی معلولان از حقوق ذاتی آنهاست.

وی افزود: امکانات رفاهی در حمل و نقل شهری از جمله تاکسی‌ها، راه آهن و فرودگاه که مناسب این عزیزان باشد متاسفانه وجود ندارد و یا اگر هست بسیار کم است.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان تصریح کرد: متاسفانه جانبازان و معلولان ما از کمترین امکانات زندگی و معیشتی مانند شغل مناسب، مسکن مناسب و حقوق کافی کاملا بی بهره‌اند.

وی با بیان اینکه فضا‌ها و ساختمان‌هایی که در اختیار سازمان‌هایی همچون نظام مهندسی، دفترفنی استانداری، شهرداری مرکز سطوح شیب‌دار مناسب را برای تردد آسان معلولان ندارند افزود: اتاق بسیاری از مدیران ما در طبقات فوقانی است که در این زمینه جامعه معلولان ما برای تردد دچار مشکل شده‌اند.

انتهای پیام/ع

سپاهی تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم در مدیریت شهر تغییری ایجاد کنیم ابتدا درب اتاق‌های مسوولان شهر را می‌بایست به روی جانبازان و معلولان عزیز باز کنیم در این زمینه وجود یک جانباز و یا معلول در کنار یک مسوول ضروری به نظر می‌آید.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر زاهدان به منظور حمایت از معلولان یک مشاور از حوزه جانبازان و معلولان را معرفی خواهد کرد گفت: به جهت حمایت همه جانبه از معلولان کارآفرین باید یکسری وام‌های قرض الحسنه بلندمدت تخصیص پیدا کند.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان افزود: همچنان که جامعه خیران ما نگاهشان به نهاد‌های مختلف است می‌بایست توجه خیرین نسبت به جلب حمایت از جامعه معلولان بیشتر شود.
وی بیان کرد: قانون حمایت از معلولان، ادارات و ارگان‌ها را موظف کرده است تا سه درصد از نیروی کار خود را از جامعه معلولان تامین کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.