سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردشگری ، ظرفیتی مغفول برای اشتغال زایی در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: بالاترین ظرفیت اشتغال استان در حوزه گردشگری است که مغفول مانده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه بالاترین فرصت برای اشتغال، توجه به گردشگری است گفت: بعد از صنعت خوردوسازی، گردشگری به عنوان دومین صنعت درآمدزای زودبازده محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: هر بخشداری استان تا پایان سال موظف است تا حداقل ۱۰ بوم گردی جدید ایجاد کند.

وی بیان کرد: همه مکلف به حمایت از سرمایه گذار و رفع موانع با توجه به شعار سال هستیم، ولی اولویت با جذب نیروی کار استانی است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کارگران به عنوان قشری زحمتکش در ارتباط است افزود: با توجه به گذشت ۲۰ ماه از فراگیری ویروس کرونا، یکی از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی که با بیشترین مراجعات مردمی در بحث بیمه بیکاری مواجه بود، همین اداره کل است.

وی با اشاره به اینکه امروز هیچ موضوعی مهمتر از اقتصاد نیست و امیدواریم با کار جهادی بتوان از جنگ اقتصادی دشمنان با موفقیت عبور کرد، گفت: در وضعیت موجود، حفظ کارگران و شاغلان به مراتب مهمتر از جذب بیکاران است.

هاشمی ابراز داشت: کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال از مولفه‌هایی است که اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید طی یک برنامه زمانبندی در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان سمنان از میانگین کشوری پایین‌تر است، اما باید به جایی برسیم که به معنای واقعی بیکار در استان نداشته باشیم یادآور شد: نگاه به اشتغال باید تغییر کند و دیدگاه اشتغال فقط در دستگاه‌های دولتی باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: کاهش بیمه بیکاری، کاهش درصد بیکاران و افزایش اشتغال و حفظ وضعیت موجود و مشارکت موثر درطرح جهش مسکن سه انتظار من از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه بی تردید حضور میدانی مدیران و بودن در کنار مردم، موجب دلگرمی و نشاط عمومی است، افزود: تلاش کنیم تا استان سمنان در همه شاخص‌ها، به عنوان استان نخست کشور معرفی شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه امروز بالاترین آفت برای یک مدیر آن است که خود را درگیر حاشیه سازی‌ها کند، افزود: حفظ حرمت و اعتماد مردم وظیفه همه مدیران و کارکنان دولت است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.