هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های متنوع استان در این بخش گفت: گردشگری زودبازده مدنظر برنامه‌ریزان برای توسعه قرارگیرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست با مسوولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در این اداره کل افزود: آنچه برای استان سمنان اهمیت دارد توسعه صنعت گردشگری زود بازده است.

وی تاکید کرد: مدیران ادارات شهرستانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش کنند تا در هر بخش استان تعداد ۱۰ مجموعه بومگردی به میزان موجود این واحد‌ها اضافه شود.

هاشمی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راهکار‌های عملی و اجرایی خود را در ارتباط با افزایش مدت ماندگاری مسافران ارائه کند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه برای استان در سال ۱۴۰۱ رشد ۸.۶ درصدی پیش بینی شده است، افزود: ظرفیت صنعتی و معدنی، کشاورزی، و گردشگری، سه ظرفیت ارزشمند برای رشد و توسعه استان سمنان است.

وی ادامه داد: افزایش تعداد واحد‌های بومگردی و ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در سطح استان دو انتظار و مطالبه جدی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

استاندار سمنان تاکید کرد: اگر بخواهیم رشد اقتصادی پیش بینی شده برای استان محقق شود باید از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری به درستی استفاده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.