سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسینه شدن ۷۳ درصد مردم خراسان رضوی در برابر کرونا

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: تا کنون بالغ بر سه میلیون نفر از مردم خراسان رضوی با دریافت دو دز واکسن کرونا، واکسینه شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مجید جعفری‌نژاد معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: بالغ بر سه میلیون نفر از مردم خراسان رضوی با دریافت دو دز واکسن کرونا، علیه این ویروس واکسینه شدند.

وی گفت: بر اساس آخرین گزارش نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم‌اکنون و طبق آخرین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده هیچ شهری با وضعیت‌های قرمز و نارنجی کرونایی در خراسان رضوی وجود ندارد و  در حال حاضر از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، ۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون بردسکن، کاشمر، گناباد، نیشابور و سبزوار در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستان‌های مشهد، زاوه، باخرز، فیروزه، خوشاب، چناران، درگز، جوین، جغتای، داورزن، سرخس، تربت‌جام، تایباد، فریمان، کلات، بینالود، تربت‌حیدریه، مه‌ولات، خواف، خلیل‌آباد، بجستان، قوچان، صالح‌آباد، کوهسرخ، گلبهار، زبرخان و ششتمد هم در وضعیت آبی هستند.

وی گفت: از مجموع ۱۷ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲ شهرستان کاشمر و بردسکن در وضعیت زرد قرار دارند و ۱۵ شهرستان مشهد، چناران، درگز، سرخس، تایباد، فریمان، کلات، بینالود، رشتخوار، خواف، خلیل‌آباد، قوچان، صالح‌آباد، کوهسرخ و گلبهار در وضعیت آبی هستند.

جعفری‌نژاد گفت: در شرایط کنونی که به وضعیت بهتری به لحاظ رنگ‌بندی کرونایی رسیده‌ایم، بهترین کار تسریع در انجام واکسیناسیون کرونا بوده است.

وی گفت: از تمامی کسانی که به تزریق دُزهای اول و دوم واکسن کرونا را به تأخیر انداخته‌اند، می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کرده و این واکسن را دریافت کنند تا بیش از این، امر حیاتی انجام واکسیناسیون کرونا به تأخیر نیفتد و به واسطه عدم دریافت واکسن خودشان و دیگران را دچار مشکل نکنند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: از زمان انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف در خراسان رضوی، تاکنون ۳ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۱۵ دُز اول واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال تزریق شده و این عدد در دز دوم ۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۵۶ دُز بوده است که ۹۰.۵۳ درصد دز اول و ۷۳.۱۹ درصد دز دوم را شامل می‌شود.

 

انتهای پیام//س.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.