سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر کرونا بیخ گوش نوجوانان / شورای سلامت در مدارس تشکیل شود

در حال حاضر ۱۳ درصد بیماران کرونایی در خراسان جنوبی را سنین زیر ۲۰ سال تشکیل می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بر اساس آمار و تطبیق آن ها، در حال حاضر روند مبتلایان به کرونا در سنین زیر ۲۰ سال نسبت به قبل حضوری شدن مدارس افزایش داشته است.

او گفت: به طور مثال در مرداد ۵ درصد کل مبتلایان به کرونا در استان زیر سنین۲۰ سال بوده اند که این آمار در هفته گذشته به ۱۳ درصد رسیده است و شاهد افزایشی ۸ درصدی هستیم.

مهدی زاده گفت: بر اساس دستورالعمل ۰۶، اولین نکته‌ای که باید در مدارس به آن توجه شود تشکیل شورای سلامت مدرسه است.

شورای سلامت در مدارس ناظر دانش آموزان

یکه خانی معاون متوسطه اداره کل آموزش پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اجباری برای برگزاری حضوری مدارس در زمان بالا رفتن موارد مثبت ابتلا به کرونا نیست، گفت: مدیریت مدارس در زمان کرونا، تابع آمار است و اگر آمار کرونا در منطقه‌ای رو به افزایش باشد مدارس باید برای شیوه و نوع ارائه آموزش تصمیم گیری مجددی انجام دهند.

او افزود: در کنار شورای مدارس، کمیته سلامت نیز بررسی، نظارت و غربالگری دانش آموزان و معلمان را بر عهده دارد به طوری که روزانه باید گزارشات خود را در سامانه مدنظر ثبت کنند.

یکه خانی گفت: از آنجایی که اولویت حفظ سلامت است باید مقابله صحیحی انجام داد تا با رعایت اصول بهداشتی بتوان در زمینه مدیریت و مقابله با بیماری کرونا عمل کرد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر رویکرد آموزش در مدارس حضوری است و اگر دانش آموز یا معلمی مبتلا به کرونا باشد باید با ارائه مدرک از پزشک، از آمدن به مدرسه خودداری کند و تحصیل یا آموزش در زمان بیماری را در بستر فضای مجازی ادامه دهد.

او گفت: نظارت بر سرویس ایاب و ذهاب مدارس نیز بر عهده کمیته سلامت مدارس است.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: کرونا ویروس ، کووید-19
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.