سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان اسدآبادی

مدیر صندوق کارآفرینی شهرستان اسدآباد از پرداخت ۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  مهدی نجمی، مدیر صندوق کارآفرینی شهرستان اسدآباد گفت: از ابتدای سال تاکنون صندوق کارآفرینی شهرستان از محل منابع صندوق توسعه ملی افزون بر چهار میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی پرداخت کرده که به نسبت مشابه سال گذشته از افزایش چهار برابری برخوردار است.

او با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید نقش بسزایی در حوزه اشتغال به ویژه اشتغال روستایی دارد، افزود: این صندوق به عنوان نهاد حمایتی و تنها موسسه مالی تخصصی است که در حوزه اشتغال بویژه کسب و کار‌های خرد فعالیت می‌کند.

مدیر صندوق کارآفرینی شهرستان اسدآباد در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی مجتمع خدمات رفاهی بین راهی شهرستان با استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی خبر داد و تصریح کرد: این مجتمع خدمات رفاهی واقع در کیلومتر ۷ محور کمربندی جاده اسدآباد -کنگاور در مصوبه تهیه شده دارای ۱۲ماه دوره ساخت و ساز بوده و بر اساس این مصوبه در سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

نجمی تسهیلات پرداخت شده صندوق به این پروژه را چهار میلیارد تومان برشمرد و گفت: طی روند پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی طرح تاکنون با استفاده از این تسهیلات توسط سرمایه گذار بخش خصوصی افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان برای طرح هزینه شده است.

او طرح فوق را یکی از عمده طرح‌های صندوق کارآفرینی شهرستان در رابطه با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی دانست و یادآور شد: با افتتاح طرح برای ۲۷ نفر از جوانان شهرستان به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه آورده سرمایه گذار در این طرح افزون بر ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، ادامه داد: در این طرح به عنوان شاخص‌ترین طرح اشتغال زایی روستایی صندوق کارآفرینی شهرستان به مساحت ۱۲هزار و۳۰۰ مترمربع فضا‌هایی مانند ساختمان اداری، رستوران، سرویس بهداشتی، نمازخانه، فروشگاه، خدمات ماشین، اتاق بحران و اقامتگاه رانندگان لحاظ شده است.

نجمی همچنین با اشاره به گستره شهرستان و پتانسیل‌های موجود در حوزه اشتغالزایی در سطح شهرستان، حمایت از کسب و کار‌های خرد و روستایی را از اهداف مهم صندوق کارآفرینی امید دانست و بیان کرد: امسال علاوه بر پرداخت ۴میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به طرح مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، اعتباری افزون بر ۲۰۰میلیون تومان نیز تاکنون به دیگر مشاغل کسب و کار‌های خرد روستایی از جمله پرورش زنبور عسل، نقاشی و میناکاری روی سفال، پرورش طیورپرداخت شده است.

او با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون با استفاده از تسهیلات اشتغال زایی صندوق کار آفرینی شهرستان برای ۳۰نفر از جوانان اسدآبادی اشتغال ایجاد شده، افزود: این صندوق علاوه بر پرداخت چهار میلیارد و۲۰۰میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی روستایی، از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان نیز در سایر سرفصل‌ها از جمله وام‌های ضروری و اشتغال منابع داخلی در قالب تفاهم نامه پرداخت کرده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.