سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار یزد بیان کرد؛

پیشتازی اصناف و بازاریان در بحران‌های پیش آمده در کشور

مهران فاطمی با اشاره به پیشتازی اصناف و بازاریان در بحران های طبیعی پیش آمده در کشور، گفت: این قشر در مسئله کرونا نیز، حضور فعال و موثری داشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد در همایش روسای اتحادیه های صنفی شهرستان یزد، نقش اصناف و بازاریان؛ پیش از انقلاب و پس از آن را بی بدیل و غیر قابل انکار دانست و گفت: نهضت امام خمینی(ره) بدون حضور و همراهی بازاریان و اصناف به بار نمی نشست و همراهی و مقاومت این قشر منجر به حفظ انسجام اقتصاد و فرهنگ کشور و افزایش تاب آوری در این حوزه ها شده است.

او با اشاره به پیشتازی اصناف و بازاریان در بحران های طبیعی پیش آمده در کشور، اظهارداشت: در مسئله کرونا نیز که یک بحران بیولوژیکی جهانی بود این قشر حضور موثر و فعالی داشتند که نقش آفرینی این قشر، در تاریخ ایران ثبت خواهد شد و آیندگان از آن ها به خوبی یاد خواهند کرد.

استاندار یزد در ادامه به نگرش تاریخی خوب مردم کشور نسبت به اصناف و بازاریان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه جا دارد همایشی در باب اقدامات و فعالیت های این قشر زحمتکش در طول دهه های گذشته برگزار و این فعالیت ها جهت الگوسازی ثبت و برای نسل آیند باقی بماند.

فاطمی با بیان اینکه دانشکده های اقتصاد استان باید بر روی رفتار و عملکرد اصناف کار کنند، عنوان کرد: سبک و مدل رفتار اقتصادی و خداپسندانه اصناف و بازاریان یزد باید به صورت علمی تدوین، تفسیر و تدریس شود.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم برقراری تعامل هر چه بیش تر بین دولت و اصناف، از انتخاب مشاور اصناف استاندار جهت انعکاس مستقیم و بدون واسطه مسائل و مشکلات این بخش و اتخاذ تصمیمات لازم برای حل آن ها، خبرداد.

استاندار یزد با بیان اینکه مشاور اصناف استاندار، با مشورت اصناف و بازاریان انتخاب و معرفی می شود، تصریح کرد: پس از انتخاب مشاور اصناف، جلسات هفتگی برای بررسی جداگانه مسائل و دغدغه های هر صنف برگزار و برنامه ریزی های لازم برای برداشتن موانع موجود در مسیر فعالیت هر صنف انجام خواهد شد، همچنین این مشاور به نمایندگی از این قشر در جلسات مرتبط حضور خواهد داشت.

فاطمی یکی از ویژگی های مهم اصناف را ارتباط مستقیم با گروه ها و سلایق مختلف جامعه دانست و افزود: با توجه به اینکه این قشر در متن جامعه بوده و به صورت مستقیم با اقشار مختلف سر و کار دارند؛ به خوبی می توانند بسیاری از معضلات، مشکلات و مسائل فرهنگی و اجتماعی را منعکس کنند تا تهمیدات لازم برای کاهش و حل آن ها اندیشیده شود.

او در ادامه بر احصاء مسائل و مشکلات پیش روی اصناف تاکید و خاطرنشان کرد: موضوعات قابل حل در استان، جهت پیگیری و حل، اعلام شود و موضوعاتی که دارای موانعی در سطح ملی هستند نیز باید جمع بندی و ضمن اعلام به کمیته مربوطه در مجلس، از طریق برپایی جلساتی با وزیر یا معاونین وزیر پیگیری شود.

استاندار یزد در پایان از سلامت و معیشت مردم به عنوان دو فوریت کشور یاد کرد و ضمن قدردانی از همراهی قابل تحسین اصناف با مردم، خواستار ترغیب مردم و کسبه به رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن شد.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.