سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرب الاجل استاندار قزوین برای جمع آوری معتادان متجاهر

استاندار قزوین تاکید کرد: معتادان متجاهر باید تا پایان آذر ماه جمع آوری شوند و یک سوله موقت برای نگهداری آن‌ها راه اندازی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر استان، گفت: باید به بلاتکلیفی مرکز نگهداری معتادان متجاهر در استان پایان داده شود و همه ظرفیت‌ها برای ساماندهی این افراد مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۵۰۰ معتاد متجاهر در استان، اظهار داشت: پرسه معتادان متجاهر در فضای عمومی جامعه و خیابان‌های شهر برای مردم آزار دهنده است و بر همین اساس باید نسبت به جمع آوری و ساماندهی آنان اقدام جدی صورت گیرد.

اعلایی با بیان اینکه در شرایط موجود نباید اجازه بدهیم که معتادان متجاهر در سطح شهر پراکنده باشند، افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر علاوه بر اینکه از وقوع جرائم مختلف از جمله سرقت جلوگیری می‌کند، فضای روانی و اجتماعی جامعه را نیز آرامتر می‌سازد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین بر لزوم مکان‌یابی برای احداث کمپ ماده ۱۶ در استان تاکید کرد و افزود: تا پایان آذرماه باید مکان موقت برای ساماندهی معتادان متجاهر در استان مشخص شود و همچنین با مساعدت شهرداری قزوین این کمپ در قزوین ایجاد گردد.

وی تصریح کرد: امر پیشگیری بسیار کم هزینە‌تر از درمان است و مدیران باید این مساله را باور داشته باشند و در راستای عملیاتی شدن برنامه‌های پیشگیرانه جدی‌تر وارد عرصه شوند.

اعلایی اضافه کرد: ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر در قالب طرح آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌هایی است که با هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های مختلف انجام خواهد شد.

فقدان کمپ ماده ۱۶ معضل جدی در درمان معتادان است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نیز در این جلسه، گفت: نداشتن کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری و درمان معتادان از مهمترین چالش‌ها و مشکلات استان در مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر است.

علی رحمانی با بیان اینکه جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب جزو وظایف دولت است، افزود: در استان ۱۲۰ مرکز دولتی، ۱۵ کمپ ماده ۱۵ و ۲ مورد سرپناه شبانه برای درمان سوء مصرف مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه کمپ ماده ۱۶ در استان نداریم و با چالش جدی در این زمینه مواجه هستیم، افزود: معتادان متجاهر در قالب تبصره ۲ ماده ۱۶ باید ساماندهی شوند که در این راستا امسال بیش از یک هزار نفر ساماندهی شده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت.

در این جلسه مقرر شد تا مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۵۰۰ تا یک هزار نفر ظرف مدت ۶ ماه در استان ساخته شود و یک سوله موقت با همکاری هلال احمر استان ویژه نگهداری معتادان متجاهر در استان راه اندازی گردد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.