معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: متوسط تولید زباله به ازای هر فرد در استان قزوین ۲ برابر استاندارد‌های جهانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی فرخ زاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در کارگروه مدیریت پسماند استان قزوین گفت: ارائه برنامه زمان بندی شده، یک راهکار منطقی در راستای رفع مشکلات حوزه پسماند است که این موضوع به شورای شهر قزوین نیز تکلیف شده است.

فرخزاد با بیان اینکه متوسط تولید زباله به ازای هر فرد در استان قزوین ۸۰۰ گرم است که این مقدار ۲ برابر استاندارد‌های جهانی است، تصریح کرد: ساماندهی وضعیت پسماند استان قزوین نیازمند طرح جامع پسماند و در نهایت همکاری شهروندان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در حال حاضر زباله ۲۲ شهر و ۲۰۰ روستا به سایت پردازش محمد آباد منتقل می‌شود که مقرر شد از این پس به ازای هر کیلو تولید زباله و انتقال به سایت ۱۵۰ تومان از سوی شهرداری‌های استان به شهرداری قزوین پرداخت شود تا بتوانیم سایت را توسعه داده و مشکلات آن را برطرف کنیم.

فرخزاد با گلایه مندی از حضور نیافتن شهرداری و نماینده آن در کارگروه مدیریت پسماند تأکید کرد: متاسفانه مصوبه‌های موجود در شهرداری چندان ساز و کار اجرایی ندارد و از همین رو نتوانستیم مشکلات این حوزه را مرتفع نماییم.

وی افزود: اگر فرهنگ تفیک زباله از مبدا و در منازل توسط شهروندان محقق شود، زباله گردی توجیه اقتصادی نخواهد داشت و کمتر شاهد حضور ِآن‌ها در سطح خیابان‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار