سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۹ مورد ابتلای جدید «اچ. آی. وی» در همدان

کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشتی شهرستان همدان گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۹ فرد جدید «اچ. آی. وی» مثبت در این شهرستان شناسایی شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مریم جعفری، کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشتی شهرستان همدان با اشاره به شناسایی ۹ فرد جدید مبتلا به ایدز گفت: این تعداد فرد مبتلا به اچ آی وی به دنبال مراجعه شهروندان و تست‌های انجام شده در سطح شهرستان همدان شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

او با بیان اینکه در تمامی مراکز و پایگاه‌های سلامت تست اچ. آی. وی انجام می‌شود، اظهار داشت: دراین زمینه یک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و چهار پایگاه مشاوره به صورت ویژه و اختصاصی برای بررسی این موضوع (اچ آی وی/ایدز) در نظر گرفته شده است.

کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشتی شهرستان همدان اظهار داشت: تمامی فرایند تست انجام شده در این مراکز به صورت محرمانه و با یک کد شناسایی انجام می‌شود که نتیجه (مثبت و یا منفی) به صورت محرمانه به فرد اطلاع رسانی می‌شود.

جعفری افزود: تمامی خدمات ارائه شده در این مراکز از جمله مشاوره و تست رایگان و محرمانه است ضمن اینکه برای مراقت و درمان و ارائه دارو‌های مورد نیاز نیز وجهی از افراد دریافت نمی‌شود.

او ادامه داد: فعالیت‌های این مرکز به صورت کاملا علمی و با حضور پزشکان مجرب، روانشناس، مراقب سلامت و دیگر نیرو‌های متخصص بهداشتی انجام و خدمات موردنیاز به متقاضیان ارائه می‌شود.

کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشتی شهرستان همدان افزود: میزان مراجعه افراد برای انجام تست (اچ آی وی) دراین مراکز با شیوع ویروس کرونا و هراس شهروندان از ابتلا به این ویروس، کاهش یافته است.

جعفری با بیان اینکه پویش «من هم آزمایش اچ آی وی می‌دهم» که از ۲۰ آبان آغاز شده تا ۲۰ آذرماه ادامه دارد، گفت: این پویش با هدف اطلاع رسانی گسترده و بیماریابی راه اندازی شده که در این راستا پنج پایگاه در مناطق آسیب پذیر حاشیه شهر با هدف سهولت دسترسی شهروندان به مشاور و انجام تست اچ. آی. وی راه اندازی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.