سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بعد از بیش از پنج دهه:

برداشت طلای سفید در سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از آغاز برداشت طلای سفید در استان خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،امان اله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در  بازدید از برداشت مکانیزه پنبه در شهرستان بمپور گفت: کشت پنبه در استان قدمت دیرینه دارد وبا راه اندازی مجدد کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر و نیاز مبرم این کارخانه و سایر کارخانجات کشور به این ماده، فرصت ممتازی برای توسعه کشت پنبه را در منطقه فراهم نموده است .

امان اله طوقی افزود:  به منظور انتخاب مناسب‌ترین زمان کشت پنبه، با مشارکت دو شرکت زرین دشت فارس و آستان قدس رضوی، ٢٠٠ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، تفتان و خاش به صورت قراردادی به کشت پنبه رفت .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت:  در همین راستا جهت تعیین مناسب‌ترین رقم پنبه نیز با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان تعداد ده رقم پنبه خیلی زودرس، زودرس و متوسط رس کشت و با توجه به نتایج حاصله، مناسب‌ترین زمان کشت پنبه در سال زراعی جاری بهمن ماه تعیین گردید.

طوقی تصریح کرد : گرچه در سال زراعی گذشته در دو نوبت کشت پنبه انجام شده کشت در بهمن ماه امسال در مقیاس بیشتر و بصورت قراردادی دراستان انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت : در راستای کشت مکانیزه این محصول تعداد دو دستگاه کاشت پنبه خریداری و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است.

گفتنی‌است :کشت مجدد پنبه در سیستان و بلوچستان با تلاش سازمان جهاد کشاورزی و اخذ مجوز از سازمان حفظ نباتات کشور عملی شده  است.
در آغاز برداشت مکانیزه پنبه در بمپور سجده شکر با حضور تنی چند از کشاورزان در محل مزرعه بجا آورده شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.