رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۲۶۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات در راستای حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی به این استان واگذار شد.

منصور محمدپور  رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،   اظهارداشت:  ماشین‌آلات شامل ۲۴۴ دستگاه انواع تراکتور به همراه ادوات، ١۵ دستگاه کمباین و پنج دستگاه دروگر است.

وی با بیان اینکه برای جذب این ماشین‌آلات و ادوات دنباله بند ۶٠٠ میلیارد ریال تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون تأمین و پرداخت شده است افزود: به منظور ترویج، توسعه و کاشت مکانیزه پنبه در مناطق مستعد۲ دستگاه ردیف کار مخصوص پنبه خریداری شده و در مناطقی که کشت پنبه را شروع کنند به صورت الگویی در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

سیستان‌ و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصربه فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار