سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین جشنواره مشارکت اجتماعی حوزه سلامت در خراسان شمالی

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: نخستین جشنواره ملی مشارکت اجتماعی سلامت به همت اداره کل امورخیرین و موسسات خیریه سلامت و معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، بهنیا رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت: اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خیران سلامت وزارت بهداشت با بهره مندی از ابزار هنر و به منظور شناسایی و رشد استعداد‌های فرهنگی و هنری کشور، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی مشارکت اجتماعی سلامت کرده است.

بهنیا افزود: در راستای اشاعه فرهنگ خیر در جامعه، بهره‌گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی، هدایت آن‌ها به سوی اولویت‌های ملی حوزه سلامت، استفاده از ظرفیت‌های داوطلبانه و مسئولیت‌های اجتماعی نهاد‌ها در بهبود جایگاه نظام سلامت کشور، جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: این جشنواره در راستای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف، تبیین ضرورت‌ها و اولویت‌ها در حوزه خیریه به خصوص در زمان وقوع بحران‌هایی مانند پاندمی کرونا برگزار می‌شود.

بهنیا با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد: اهداف پنج‌گانه این جشنواره، ارائه الگو‌های مناسب برای ترویج مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در حوزه سلامت، تبیین ضرورت حمایت‌های مادی و کار داوطلبانه در این حوزه از جنبه علمی اجتماعی و فرهنگی، تقویت و جلب مشارکت در فعالیت‌های داوطلبانه، تجلیل از هنرمندان، نخبگان هنری فعال در حوزه مشارکت‌های اجتماعی سلامت، تقویت و توسعه ظرفیت‌های علمی پژوهشی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی سلامت، اعلام نیازمندی‌های حوزه دانشجویی و فرهنگی در بخش‌های جشنواره و تجلیل از خیران در حوزه فرهنگی و دانشجویی است.

او  عنوان کرد: این جشنواره در محور‌های مسئولیت پذیری اجتماعی و فردی، سرمایه گذاری اجتماعی، مشارکت اجتماعی در بحران، کار داوطلبی، موانع موجود در جلب مشارکت‌های عمومی، مشارکت اجتماعی از منظر دین، معنویت و اخلاق و ترویج فرهنگ مشارکت‌های عمومی در حوزه دانشجویی و فرهنگی برگزار می‌شود و شامل بخش‌های مختلف هنری، محصولات خبری و رسانه ای، ایده‌ها و تجارب نو آورانه، آموزش پژوهش و فناوری که هر کدام شامل موارد خاصی از جمله عکس، گزارش، مقاله، مصاحبه و آثار ادبی نمایشنامه، فیلمنامه، موسیقی، طرح تحقیقاتی و ... است.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: عموم شهروندان، کارکنان دولت و بخش خصوصی، انجمن‌های مدنی، فعالان فرهنگی و هنری، اصحاب رسانه، معلمان و اصناف، اعضای هیئت علمی، دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه و دانش آموزی در همه مقاطع تحصیلی می‌توانند در این جشنواره شرکت نموده و از جوایز مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

بهنیا ادامه داد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۰ از طریق آدرس https://festivalsph.ir/fa/ بارگذاری و ارسال کنند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.