حسین فرخنده در آیین افتتاح کتابخانه گلستان شهر که با حضور جمعی از مسئولان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد، تاکید کرد: توجه به کتابخوانی یک نیاز فوری است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی آغاز بهره برداری از کتابخانه گلستان شهر را رویدادی پر اهمیت دانست و آن را به مردم بجنورد و اهالی این شهرک تبریک گفت.

او افزود: به رغم وضعیت اقتصادی استان، سرانه مطالعه خراسان شمالی نزدیک به میانگین کشوری است.


بیشتر  بخوانید 


او با اشاره به داده‌های پیمایش مصرف کالا‌های فرهنگی- که توسط پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجام رسیده اظهار کرد: مردم استان بیش از میانگین کشوری کتاب‌های غیر درسی مطالعه می‌کنند و همچنین بیش از میانگین کشوری، کتاب از کتابخانه‌ها امانت می‌گیرند که این امر نشانه و علامت خوبی از وضع کتابخوانی در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: میزان امانت گیری کتاب در سال ۹۸ (قبل از کرونا) نسبت به سال ۹۷، بیست و پنج درصد افزایش داشت که این امر می‌تواند نشانه‌ای از وضعیت رو به رشد کتابخوانی در استان باشد که بی شک افزایش سرانه فضای مطالعه در این امر موثر بوده است.

فرخنده بیان کرد: اگر توسعه را به درختی تشبیه کنیم بی شک ریشه و تنه آن دانش و فرهنگ است و رفاه و رشد اقتصادی و ثروت میوه‌های آن هستند و باید توجه داشته باشیم بدون توجه به ریشه و مراقبت از آن میوه‌های خوبی بدست نخواهیم آورد.

او گفت: در کنار توجه به زیر ساخت‌هایی همچون راه و کارخانجات و شبکه‌های مختلف، توجه به کتابخوانی و مطالعه هم یک نیاز عاجل و فوری است.

آیین افتتاح کتابخانه شهریار گلستان شهر بجنورد با حضور سید محمد پاکمهر و محمد وحیدی، نمایندگان مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و رازو جرگلان در مجلس شورای اسلامی؛ حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مهدی آریان سرپرست کتابخانه‌های عمومی و جمعی دیگر از مسئولان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.