سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز صورت گرفت؛

بازدید معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان از موسسه خیریه خانه هدی در زاهدان

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان از موسسه خیریه خانه هدی در این شهرستان بازدید به‌عمل آورد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، ابوالفضل احمدزاده سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان در بازدید از مؤسسه خانه هدی اظهار کرد: در نظام دینی ما جایگاه زن جایگاه رفیعی است تا جایی که گفته شده بهشت زیر پای مادران است.

وی ادامه داد: مادر ستون خانواده است و امیدواریم بتوانیم وظایف‌مان را در راستای حمایت از بانوان این منطقه انجام دهیم.

احمدزاده بیان کرد: صنایع‌دستی زنان این استان در کل کشور و حتی دنیا نشان دهنده هویت و غیرت یکایک این بانوان بوده و نیاز است که حمایت شوند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان افزود: دادستانی استان تا جایی که در توان دارد از این بانوان حمایت می‌کند و اگر کوتاهی از سوی ارگانی صورت گرفته باید مطالبه شود و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مطالبات امروز صنعتگران شاید با حیطه وظایف دادستانی مطابقت نداشته باشد، اما تا جایی که به حقوق عامه مرتبط باشد دریغ نخواهیم کرد.

احمدزاده تصریح کرد: وقتی می‌شنویم زنان بی‌سرپرست تلاش‌هایی می‌کنند بسیار خرسند می‌شویم و در این حیطه می‌توانیم حمایت‌هایی به تبع شرایط و وظایف خودمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خانه هدی با اقدامات بزرگی که انجام می‌دهد برای ما یک مکان مقدس است، گفت: فهمیدن رنج مردم در عین حال که عذاب‌آور هست، اما نوعی لطف از جانب خداوند هست که از نزدیک ببینیم و بتوانیم کاری برای آن‌ها انجام دهیم.

سرپرست معاونت حقوق عامه داستانی زاهدان افزود: با بیان اینکه پیگیر مشکلات حقوقی صنعتگران هستیم، تاکید کرد: مطالبات صنعتگران از ادارات و نهاد‌هایی که تکلیف قانونی دارند انجام شود و رونوشت به معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان ارسال شود.

وی گفت: به معنای عامه باید از این مردم توسط دادستانی حمایت شود.

احمدزاده اذعان کرد: اینکه بعضی‌ها شرخری کنند و محصولات صنعتگران را به قیمت کم بخرند و به قیمت گزاف بفروشند از لحاظ شرعی حرام است و قطعا با این افراد برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نهاد‌های حمایتی و حتی نهاد‌هایی که مرتبط با کودکان هست بهتر است این مکان را ببینند و اقداماتی صورت گیرد.

علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز در این بازدید اظهار کرد: در سال ۹۷ به جز صادرات چمدانی یازده میلیون دلار صنایع‌دستی از استان سیستان و بلوچستان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: صنایع‌دستی این استان در سراسر کشور شناخته شده است و رونق صنایع‌دستی استان به‌واسطه همت این صنعتگران پرتلاش است.

وی ادامه داد: با ارسال صنایع‌دستی استان به سفارت کنیا در ایران قرار شد موزه بلوچ در این کشور راه‌اندازی شود.

جلالزایی بیان کرد: با شهرداری تهران رایزنی شده تا مکانی برای نمایش محصولات صنایع‌دستی استان در پایتخت در نظر گرفته شود

وی گفت: همچنین در سالن ترانزیت فرودگاه زاهدان توسط گروهی از صنعتگران شاخص استان ۷ غرفه فروش صنایع‌دستی ایجاد شده و قرار است در فرودگاه مهرآباد و امام‌خمینی تهران نیز غرفه‌های فروش صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: به‌زودی قراردادی با شرکت سایپا منعقد می‌شود تا از آثار صنایع دستی استان نیز برای استفاده در در محصولات این شرکت خریداری شود.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای سودجو محصولات صنعتگران استان را به قیمت کم خریداری می‌کنند و با قیمت‌های گزاف در پایتخت و یا سایر نقاط کشور به فروش می‌رسانند که این امر نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.

خانه هدی زاهدان یک موسسه مردم‌نهاد است که با هدف توانمندسازی و درامدزایی بانوان حاشیه شهر راه‌اندازی شده و در حال حاضر با ۶۵۰ بانوی سرپرست خانوار در حال فعالیت است.

اشتغالزایی، تسهیلگری، آموزش و درمان از اقداماتی است که در این خانه انجام می‌شود و بخش اعظمی از اشتغالزایی بانوان با آموزش و تولید محصولات صنایع‌دستی به‌ویژه سوزن‌دوزی بلوچی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.