سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعداد کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان اکبر مشهد به صفر رسیده است

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر هیچ بیمار مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حسین محسن‌زاده مدیربیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با بیان این که در بیمارستان اکبر تمامی بیماران غیرکرونایی در گروه سنی اطفال پذیرش می‌شوند گفت: در حال حاضر تعداد ۱۳۵ بیمار غیرکرونایی در این مرکز درمانی بستری هستند که عمده مشکلات این بیماران مسایل ریوی، ایمونولورژی، روماتولوژی، گوارشی و کلیوی است.

او افزود: میزان متوسط ترخیصی‌های روزانه بیمارستان اکبر ۴۰ نفر و موارد بستری جدید هم به همین تعداد است.

مدیربیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر ادامه داد: با بهترشدن وضعیت کرونایی مشهد، فرصت خدمت‌رسانی مطلوب و مؤثرتر به بیماران فراهم شده است و این مرکز درمانی در حال حاضر آماده ارائه خدمات به کودکان زائر و مجاور بارگاه منور رضوی در تمامی گروه‌های تخصصی است.

محسن‌زاده بیان کرد: کرونا هنوز تمام نشده و نباید با صفر شدن آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان تصور کنیم که به وضعیت عادی بازگشته‌ایم و هنوز باید مراقبت‌ها حفظ شود و تمامی افراد بالای ۲ سال باید ماسک بزنند.

او تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های درس حضوری از والدین می‌خواهیم که بیش از پیش از فرزندان خود مراقبت کنند و در مسیر خانه به مدرسه و بالعکس و در زمان حضور در خانه رعایت نکات بهداشتی را یادآوری کنند ضمن این که از مسوولان و معلمان مدارس هم می‌خواهیم که این دقت را در زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه داشته باشند و به آنان عدم خوردن غذای مشترک و تعارف خوراکی به یکدیگر، استفاده از ماسک، رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را گوشزد کنند.

بیمارستان ٢٥٠ تختخوابی فوق تخصصی اطفال اکبر از مراکز درمانی تخصصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سال ۱۳۹۶ توسط جمعی از شهروندان نیکوکار مشهدی با همراهی خانواده نیکوکار "علیزاده" در فضایی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۶۲۹ تن رسید.

در این مدت سه هزار و ۷۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۶۴۹ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۸۸۲ نفر رسید.

انتهای پیام//ر. ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.