مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس در تمام مقاطع تحصیلی بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل و آموزش و پرورش تبادکان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس در همه مقاطع تحصیلی از ابتدای آذر ماه به صورت حضوری با رعایت دقیق اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعال است.

او افزود:حضوری و یا غیر حضوری بودن کلاس‌های درسی در حوزه اختیارات مدیر و شورای مدرسه نیست و این شورا تنها می‌تواند در خصوص الگوی روز‌های حضور دانش آموزان با توجه به شرایط مدرسه تصمیم گیری کند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: آموزش و پرورش تبادکان منطقه‌ای وسیع و دارای مشکلات و چالش‌های متعددی است، بیشترین آمار دانش آموزان اتباع خارجی در این منطقه مشغول به تحصیل هستند.

خدابنده بیان کرد: بخش وسیعی از منطقه تبادکان در حاشیه شهر مشهد با تنوع فرهنگی زیاد واقع شده است، امسال آمار دانش آموزی این منطقه با افزایشی هشت هزار نفری روبه‌رو بوده است.

او تصریح کرد: شناسایی اراضی حاشیه شهر که امکان ساخت فضا‌های آموزشی در آن وجود دارد با همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی و خیران می‌تواند بخشی از نیاز‌ها را در حوزه فضا‌های آموزش و پرورش مرتفع سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تأکید کرد: آمار جذب نیروی انسانی در استان طی سه سال گذشته از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی رشد بالایی داشته است.

خدا بنده اظهار کرد: بالاترین آمار به کارگیری نیرو‌های خرید خدمات آموزشی در سطح کشور به خراسان رضوی اختصاص دارد. سال گذشته بیش از دو هزار و ٢٠٠ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و امسال نیز سه هزار و ۵۰۰ نفر از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب دستگاه تعلیم و تربیت استان خواهند شد.

انتهای پیام//ف. غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.