سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره تهیه باقلوای سنتی قزوین به زودی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین از برگزاری نخستین جشنواره و مسابقه تهیه خلاقانه باقلوای سنتی قزوین از ۲۰ آذرماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محسن مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: جشنواره تهیه باقلوای سنتی قزوین با حضور بانوان و آقایان به مناسبت شب یلدا در روز‌های ۲۰ تا ۲۵ آذرماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مسابقه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بقیه الله قزوین برگزار می‌شود، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی و یکی از آموزشگاه‌های شکلات و شیرینی پزی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین را در برگزاری این رخداد یاری می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین یادآور شد: خلاقیت در شکل باقلوا، بسته بندی خلاقانه، رعایت اصول بهداشتی، طبی و رژیمی از اصول و شاخص‌های این مسابقه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه باقلوا از معروف‌ترین سوغاتی‌های قزوین به شمار می‌رود، افزود: ارتقای مهارت تهیه این شیرینی سنتی از اهداف برگزاری این مسابقه و جشنواره به شمار می‌رود.

مددی اظهار داشت: شرکت کنندگان می‌توانند محصولات خود را در نمایشگاه سوغات و صنایع دستی که در این ایام در قزوین برگزار می‌شود به نمایش بگذارند.

وی همچنین گفت: به نفرات برگزیده این مسابقات ضمن اهدای جوایز، گواهی حضور در مسابقات ارایه خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه و جشنواره می‌توانند تا پیش از ۱۸ آذر ماه جاری از طریق تماس با مرکز شماره ۱۰ فنی و حرفه‌ای خواهران قزوین اقدام کنند.

باقلوا از معروف‌ترین شیرینی‌های سنتی قزوین به شمار می‌رود.

باقلوای قزوین دارای سه مدل باقلوای لوزینه، باقلوای پیچ و معروف‌ترین نوع خود یعنی باقلوای پرچمی است که با ترکیب قند بادام، قند پسته، مواد معطر، قند زعفران، گلاب، هل و آرد ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.