سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چراغ قرمز کنگاور بعد از ۶۰۰ روز آبی شد

فرماندار کنگاور گفت : با همراهی و مشارکت مردم و تلاش کادر درمانی و پزشکی، وضعیت کرونایی کنگاور پس از ۶۰۰ روز آبی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزاد الماسی فرماندار کنگاور گفت : تغییر رنگ کرونایی به این معنی است که شهرستان می‌خواهد از نظر شیوع ویروس به روال قبلی برگردد و باید همه آحاد مردم ضوابط بهداشتی را رعایت کنند، زیرا کوچکترین غفلت در این باره، پشیمانی بازگشت وضعیت قرمز و مرگ و میر و افزایش بیماران را بدنبال دارد.

او گفت : ستاد کرونای شهرستان، مجموعه بهداشت و درمان و همه مراکز درمانی بویژه مردم شهرستان در این دوره پای کار آمدند و خوشبختانه امروز شرایط در کنگاور رو به بهبود است و پنج پیک مختلف و سخت بیماری را پشت سر گذاشتیم.

الماسی با گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید مدافع سلامت کنگاور، افزود: در برابر همه انسان‌هایی که بخاطر همنوعان خود در عرصه‌های مختلف، بهترین سرمایه خود (جان شان) را فدا کردند ادای احترام می‌کنیم.

فرماندار کنگاور با بیان اینکه تاکنون تست کرونا بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان مثبت اعلام شده است، افزود: متاسفانه از این تعداد، ۱۶۴ مورد منجر به مرگ شد و اینک سه بیمار کرونایی نیز در بخش ایزوله بیمارستان شهید چمران بستری هستند.

او گفت: این شرایط بسیار شکننده بوده و در صورت عدم تکمیل واکسیناسیون، استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و شرکت در تجمعات مجدد تعداد موارد ابتلا و بستری‌ها افزایش خواهد یافت و دوباره شرایط بحرانی کرونا باز خواهد گشت.

فوق العاده مناطق جنگی به کارکنان لشگری و کشوری اختصاص یافت

نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های زیاد، فوق العاده مناطق جنگی به کارکنان لشگری و کشوری استان‌های کرمانشاه، خوزستان، کردستان، ایلام و آذربایجان‌غربی اختصاص یافت.

علی رضایی افزود: به جهت جبران بخشی از عقب ماندگی‌های شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین و پرداخت فوق العاده مناطق جنگی، طی دو جلسه حضوری این موضوع را با سرلشکر باقری ریس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح پیگیری کردم.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از پیگیری‌های فراوان و دیدار با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، به جای اضافه شدن چهار شهرستان باقیمانده استان کرمانشاه (کنگاور، صحنه، هرسین و سنقر) به شهر‌های مشمول مزایای جنگی و به پیشنهاد وزیر پنج استان غربی نماد مرزی تشخیص داده شد و در پیشنهاد اولیه قرار گرفت.

رضایی ادامه داد: طی روز‌های اخیر و پس از برگزاری جلسه شورای عالی نیرو‌های مسلح خوشبختانه حق مناطق جنگی به تمام کارکنان لشگری، کشوری و بازنشستگان استان‌های مزبور تعلق گرفت .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.