استاندار کرمانشاه گفت : ۸۷ درصد جامعه هدف استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه تاکنون حدود ۸۷ درصد از جامعه هدف دوز اول و ۶۸ درصد نیز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

او گفت : موجودی واکسن در استان کرمانشاه حدود ۷۰۰ هزار دوز است و روزانه بین ۱۵ هزار تا ۱۷ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود.

مدیر ارشد استان ضمن اشاره به اجرای طرح خانه به خانه در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها افزود: اصناف و پرسنل واحد‌های اقتصادی و کارخانجات تقریباً ۱۰۰ درصد واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۸ نفر در بیمارستان‌های استان بر اثر کرونا بستری هستند و روزانه ۶۰ نفر بستری و حدود ۹۰ نفر پس از بهبود ترخیص می‌شوند و تعداد هفت نفر نیز مریض بدحال داریم.

بازوند با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار شهرستان استان در وضعیت آبی و ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد هستند، افزود: تدارک لازم و نقشه راه را برای پیک ششم کاملا بازنگری کرده‌ایم تا در صورت گرفتار شدن در پیک ششم، مشکلی برای استان به وجود نیاید.

او ادامه داد: بیمارستان سینا کرمانشاه از یک ظرفیت مناسب برخوردار است و در صورت اختصاص ۵۰ میلیارد تومان، می‌توان ۱۰۰ تحت بستری به ظرفیت این بیمارستان اضافه کرد.

استاندار کرمانشاه به برنامه‌های فرهنگی ستاد کرونا استان برای اقناع سازی افرادی که تمایلی به تزریق واکسن ندارند اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه در تریبون نماز جمعه و صدا و سیما از طریق برنامه‌های خود به شکل مداوم کار اقناع سازی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.