سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین آب با کیفیت برای ۷ هزار روستا در قزوین

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: پس از برگزاری ۸ جلسه با معاون اول رئیس جمهور مقدمات آبرسانی به ۷ هزار روستا در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با حضور در نشست استاندار قزوین با جمعی از جوانان نخبه گفت:به عنوان بسج یک کار مشترکی را با مخبرمعاون اول رئیس جمهور شروع کرده ایم تا ظرفیت‌هایی مردمی که بسیج می‌تواند به میدان بیاورد و عرصه‌های نقش آفرینی را که دولت می‌تواند تعریف کند، تبادل کنیم.

وی افزود: نتایج این جلسات تعریف طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه بسیج سازندگی برای ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا و هزار و ۸۷ محله است یعنی بسیج باید در مدت ۵ سال در این مناطق با کمک مردم، گروه‌های جهادی و خیران خدماتی را ارائه دهد.

وی افزود: بسیج سازندگی تا کنون ۸ جلسه با معاون اول رئیس جمهور برگزار کرده است که مصوبه آن تامین آب شرب ۷ هزار روستا و آب کشاورزی ۵ هزار و ۵۰۰ روستا بود و این تصمیمات دارد به موافقت نامه تبدیل می‌شود.

سردار زهرایی افزود: تامین آب شرب، آب کشاورزی، مسکن و ایجاد کارگاه‌ها برای اشتغالزایی از اولویت‌های بسیج سازندگی در روستا‌ها است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: دولت سیزدهم آغوش خود را برای کار بسیجی و مردمی باز کرده است در حالی که در دولت‌های قبل ظرفیت‌های مردمی و توان گروه‌های جهادی خیلی پذیرش نمی‌شد.

سردار زهرایی با اشاره به فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در استان افزود: نمی‌توان از لحاظ مالی از این گروه‌ها حمایت کرد به همین منظور آن‌ها را به دستگاه‌های دیگر وصل کرده ایم.

وی اضافه کرد: مدل‌های رفتاری بسیج سازندگی در استان‌ها برای محرومیت زدایی به صورت قرارگاهی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: نسل دوم انقلاب ثابت کرده اند که همانند جوانان سابق در اوایل انقلاب شور و نشاط دارند و مسئولان باید از این فرصت استفاده کنند.

خود را موظف به مشورت گرفتن از سوی جوانان دلسوز استان می‌دانم

استاندار قزوین هم گفت: خود را موظف به شنیدن، مشورت گرفتن، تحلیل خواستن و تصمیم گرفتن از سوی جوانان دلسوز استان می‌دانم و در ادامه مسئولیت خود در استان دیدار‌ها و جلسات مداوم و منظم برگزار خواهم کرد.

اعلایی تصریح کرد: دولت یکی از فرامین مقام معظم رهبری را که اصلاح قانون بودجه است، در پیش گرفته و در حال حاضر، ۱۲ هزار ردیف بودجه دستگاهی و ۹ هزار ردیف بودجه‌ای برنامه و بودجه در کشور وجود دارد که مستلزم بازنگری اساسی است.

وی در ادامه گفت: دولت در سال ۱۴۰۱ در قانون بودجه رشد اقتصادی را مورد هدف قرار داده است، توجه عمیق و بومی به مسائل که در آن رشد اقتصادی استان‌ها متفاوت خواهد بود.

استاندار قزوین بیان داشت: دولت سیزدهم در حوزه ارزش گذاری فعالیت‌ها نگاه همه جانبه صورت داده است و اقتصاد ما با اصلاح بودجه و سیستم بانکی درست می‌شود که متاسفانه در وضعیت موجود نه سهامداران، نه بانکداران و نه سپرده‌گذاران هیچ یک رضایت ندارند.

مدیر ارشد اجرایی استان افزود: تمام تلاش دشمن القاء ناکارآمدی و ناامیدی در کشور است و ما برعکس توطئه دشمنان به پیشرو بودن خود در آینده بسیار امیدوار هستیم.

استاندار قزوین گفت: علیرغم تمام دسیسه چینی‌های دشمنان، انتخابات در ایران برخلاف کشور‌های استکباری با شور و شعور و مشارکت داوطلبانه مردم برگزار می‌شود، و باید بگوییم ما در عین مظلومیت، بسیار قوی و مقتدر به سمت قله‌های افتخار حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.