سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی بوشهر درباره مواج شدن خلیج فارس هشدار داد

هواشناسی بوشهر با اشاره به مواج بودن دریا به ویژه از شنبه تا دوشنبه از دریانوردان به ویژه دارندگان شناورهای کوچک و صیادی خواست به دریا نروند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: از شنبه (۶ آذر) سرعت وزش باد‌های شمالی روی دریا افزایش خواهد یافت و به سبب وزش باد شدید شمال غربی، به تناوب سواحل و فراساحل استان تا دوشنبه (۸ آذر) مواج خواهد بود.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می‌شود در این مدت، سرعت باد گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲ متر برسد.

هواشناسی بوشهر از دریانوردان خواست در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری کنند.

طبق این گزارش، امروز و فردا نیز به سبب وزش باد‌های شمال غربی بر روی دریا، سواحل و فراساحل به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان مواج خواهد بود.

همچنین عصر جمعه تا صبح شنبه در برخی نقاط نیمه شمالی استان با افزایش ابر، احتمال وقوع بارش پراکنده و گاهی رعدوبرق دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید


آسمان استان تا فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

جهت وزش باد نیز بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۱۴ تا ۴۲ کیلومتر درساعت خواهد بود.

ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و امروز گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۳۱، مد اول ساعت ۱۳:۵۶، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۸ و مد دوم ساعت ۲۳:۰۱ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.