سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

چرا نهضت ملی مسکن در پردیس اجرایی نمی‌شود؟

یک مقام مسئول گفت: در شهر پردیس زمین وجود دارد، اما از نظر محیطی و جمعیتی ظرفیت ندارد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تعداد ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن در بسیاری از شهر‌ها افزایش یافته است، گفت: در ابتدا ۴۶۰ شهر برای این طرح تامین زمین شده بود، اما در حال حاضر تعداد شهر‌ها در استان‌های مختلف به ۵۳۰ شهر رسیده و ما در هر استانی بتوانیم تامین زمین کنیم به فهرست ما اضافه خواهد شد.

او با بیان اینکه برای شهر پردیس به هیچ عنوان ظرفیت سازی نشده است، گفت: در شهر پردیس زمین وجود دارد، اما از نظر محیطی و جمعیتی ظرفیت ندارد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان افراد مجرد در نهضت ملی مسکن، گفت: وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مسکن تمامی جوانب را بررسی کرده و با کلیت ثبت نام افراد مجرد موافقت کرده است. این اقدام با هدف تشویق و بستر سازی برای جوانان به تصویب رسیده است و برای افراد بالای ۱۸ سال هم این موضوع در شورای عالی مسکن شهرسازی بررسی شده و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

طرح نهضت ملی مسکن، به ساخت چهار میلیون واحد مسکونی برای قشر بدون مسکن کشور است که از روی کارآمدن دولت سیزدهم شروع به ثبت نام کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سارا
۱۱:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
باسلام
در شهرک پردیس با توجه به اینکه بیش از دو سوم مسکن ها در طرح مسکن مهر توسط املاک داران و افراد با بضاعت مالی بالا از دارندگان مسکن مهر که باید افراد بی بضاعت و بی مسکن میبودند خریداری شده و در حال معامله با قیمت های گزاف می باسد و هیچ نهادی طبق معمول رسیدگی ندارد و مطمئنا حتی ان نهاد و کارکنانش در این بی قانونی و در این از اب گل الود ماهی گرفتن ها ذی نفع بوده و هستند...لذا در حال حاضر ساکنین ۲۰ ساله ی پردیس که کودکی و نجوانیشان در این شهر بی امکانات گذشته..درآستانه سی و چهل سالگی حق انتخاب مسکن ملی را به علت اشباع شدن ظرفیت ندارند..این صداییست که به گوش کسی نمیرسد یک تلاش بی نتیجه.. اما خواستم بگویم این نامش عدالت نیست...