سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر به باغ بابُر، یادگار ۵۰۰ ساله کابُلستان

در گردشگری این هفته سفری داریم به باغ بابُر مکان دیدنی که سالانه بیش از ۱ میلیون نفر بازدیدکننده را به خود جلب می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آرامگاه بابُر، قصر ملکه، مسجد شاه جهان، محور مرکزی باغ، کاروان سرا، دیوار‌های باغ، حرمسرا و دروازه شاه جهان، از مهمترین بازمانده‌های تاریخی درین باغ هستند.

باغ بابر مکان تاریخی و دیدنی در قلب افغانستان است که در سال ۱۵۲۸ میلادی توسط ظهیرالدین محمد بابر بنیانگذار امپراطور گرگانیان هند در منطقه دامنه غربی کوه شیردروازه در شهر کابل واقع شده است.

بابر شاه در زمان حیات خویش نسبت به علاقمندی که به کابل داشت وصیت نمود که پیکر او را در کابل و در دل همین باغ به خاک بسپارد.

این باغ بر گستره‌ ۵۶ جریب زمین، ۱۶ طبقه و ۳۷ متر ارتفاع بنا شده که از زمان احداث آن تاکنون نزدیک به ۵۰۰ سال می گذرد.

آرامگاه بابر، مسجد شاه جهان، محور مرکزی باغ، کاروان سرا، دیوار‌های باغ، حرمسرا و دروازه شاه جهان، از جمله بازمانده‌های تاریخی این باغ است.

قصر ملکه نیز یکی از بنا‌های دیگر این مکان تاریخی است  که سالانه ده‌ها برنامه فرهنگی و نمایشگاه‌های زیادی درآن برگزار می گردد.

این باغ سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد و به گفته مسئولان آن نزدیک به ۳۰۰ هزار دالر از آن بدست می‌آید که ۸۶ نفر، مسئولیت مدیریت و نگهداری این نمای تاریخی را بر عهده دارد.

ساختمان باغ به سبک معماری هندی طراحی شده که از اهمیت تاریخی زیادی برخوردار است.درختان سرسبز و گل‌های متنوع به این باغ زیبایی دیگری بخشیده که در تمام فصل‌های سال، زیبا جلوه می کنند.

در محوطه این باغ، فروشگاه‌ها و رستوران های زیادی با غذا‌های متنوع وجود دارند که بازدیدکنندگان در روز‌های تعطیلی به آن‌ها بیشتر سر می زنند.

مجسمه شتر نیز در یکی از گوشه‌های این باغ واقع شده که توجه مردم را به خود جلب می کنند و بازدیدکنندگان در کنار آن عکس یادگاری می گیرند.

 

انتهای پیام/ب

برچسب ها: گردشگری ، افغانستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.