سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازوند:

بهسازی و توسعه فرودگاه کرمانشاه یک پروژه عظیم است

استاندار کرمانشاه از طرح بهسازی و توسعه فرودگاه کرمانشاه به عنوان یک پروژه عظیم یاد کرد که بعد از ۲۵ سال انجام شده و گفت : اجرای این طرح به هیچ عنوان نباید خللی در پرواز‌های فرودگاه ایجاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از فرودگاه کرمانشاه به عنوان بزرگترین فرودگاه غرب کشور یاد کرد که به چهار استان دیگر شامل ایلام، کردستان، لرستان و حتی همدان ارائه خدمات دارد.

او از بهسازی و توسعه فرودگاه کرمانشاه به عنوان پروژه‌ای عظیم یاد کرد و گفت : از سال ۱۳۷۵ تاکنون باند فرودگاه کرمانشاه بهسازی نشده بود و پیش از آن نیز فقط عملیات روکش باند را داشتیم.

استاندار کرمانشاه افزود: طی سال‌های اخیر و بر اساس مذاکراتی که با شرکت فرودگاه‌های کشور داشتیم مقرر شد هم یک باند اضافه در فرودگاه کرمانشاه احداث شود و هم بهسازی باند قدیمی صورت بگیرد.

بازوند افزود: اکنون باند اضطراری احداث شده و بازسازی باند قدیمی در قطعه‌ای به طول حدود ۶۰۰ متر در حال انجام است.

او با بیان اینکه بهسازی باند قدیمی فرودگاه در عرض حدود ۶۰ متر به علاوه دو شانه ۷.۵ متری انجام می‌شود، ادامه داد: این بازسازی بر اساس استاندارد‌های روز صورت می‌گیرد تا تمامی هواپیما‌های پهن پیکر هم بتوانند از ظرفیت این فرودگاه استفاده کنند.

بازوند گفت: البته در گذشته هم امکان استفاده برای انواع هواپیما‌های بزرگ وجود داشت که مثال آن را در ایام زلزله دیدیم.

او گفت: تاکید داریم در جریان بهسازی باند، به هیچ عنوان نباید باند به طور کامل تعطیل شود، بلکه باید مشاور کار را بگونه‌ای طراحی کند که خللی در پرواز‌ها ایجاد نشود.

بازوند افزود: به علاوه باید از مصالح مناسب و با کیفیت استفاده شود تا در سالیان آتی شاهد بروز مشکل در باند نباشیم.

 استاندار کرمانشاه افزود: در این مدت از ظرفیت باند اضطراری حتی برای هواپیما‌های بزرگ استفاده خواهد شد.

بازوند تنها مشکل کنونی را لزوم عقب نشینی هوانیروز برای اجرای طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه اعلام کرد و گفت: در قالب تفاهم‌نامه‌ای با هوانیروز مقرر شد به صورت موقت مقداری عقب نشینی صورت بگیرد که البته ما مخالف موقت بودن این عقب نشینی هستیم و باید دائمی باشد، زیرا کار چندان دشواری هم نیست و در حد عقب بردن خاکریز و سیم خاردار است و تاسیسات خاصی در این محدوده وجود ندارد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.