سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهل مهمترین عامل افراطی شدن انسان است

جانشین معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: جهل مهمترین عامل افراطی شدن انسان است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام میثم صفریجانشین معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: جهل مهمترین عامل افراطی شدن انسان  بوده اگر شیعه اهل سنت واقعی را بشناسد به افراطی‌گری کشیده نمی‌شود اگر سنی هم شیعه و اعتقادات او را به خوبی بشناسد به افراطی‌گری کشیده نخواهد شد.

وی در محفل انس با قرآن که در زندان مرکزی زاهدان برگزار شد اظهارداشت: خداوند پیامبر اسلام (ص) را به عنوان رحمت للعالمین معرفی کرده چرا که ایشان نه فقط برای شیعه، سنی یا برای مسلمانان بلکه برای تمام عالم رحمت هستند.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام (ص) برای مکارم اخلاق مبعوث شدند از این روی با وجود تمام ظلم و جنایاتی که مشرکان در حق پیامبر (ص) و اصحابش انجام دادند ایشان در ماجرای فاتح مکه انتقام نگرفتند.
جانشین معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: اخلاق پسندیده پیامبر (ص) چنان موجی از اسلام خواهی به راه انداخت که فوج فوج به اسلام روی می‌آوردند و به فرموده رهبر معظم انقلاب «پیامبر تمدن اسلامی را پایه‌گذاری کرد که این تمدن در قرن پنجم به اوج خود رسیده بود» چنانکه ۵۲ کشور را در بر گرفت.

وی ادامه داد:، اما مستکبران تمام تلاش خود را برای پیشگیری از این رشد بکار گرفتند و با حمله مغول چیزی نمانده بود که تمدن اسلامی به کلی از بین برود، اما باز هم رونق گرفت و دوباره به اوج رسید و حکومت عثمانی و صفوی شکل گرفت، اما استکبار باز احساس خطر کرد و با برنامه‌ریزی این ۲ امپراطوری و تمدن اسلامی را تکه تکه و تجزیه کرد و موجب ضعیف شدن کشور‌های اسلامی شد.

حجت الاسلام صفری افزود: با انقلاب اسلامی ایران این تمدن دوباره جان گرفت چرا که انقلاب اسلامی یک انقلاب شیعی نبود بلکه یک انقلاب اسلامی بود برای همین انقلاب به فلسطینیان که اهل سنت هستند به همان اندازه کمک کرده که به حزب الله شیعه کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: استکبار برای جلوگیری از روند اسلام‌گرایی یک طرح جدید به اجرا درآورد و آنهم این بود که تمدن اسلامی را از درون ضربه بزند لذا افراطی‌گری را بوجود آورد تا مسلمانان از درون به جان هم افتادند. این عامل باعث شد نگرش اروپاییان به اسلام عوض و گرایش به اسلام کاهش یابد.

جانشین معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: آمریکا و انگلیس در این مسیر نقشه و طرح‌ریزی زیادی کردند، اما افراطیون مسلمان با افراطی‌گری به اسلام ضربه‌ای زدند که استکبار هیچ‌گاه نمی‌توانست چنین ضربه‌ای بزند.

وی ادامه داد: از بین رفتن شوکت و عظمت جهان اسلام، تخریب و ویرانی و عقب‌ماندگی، اختلاف‌های قومی و قبیله‌ای، اهانت به مقدسات، سست شدن اعتقادات دینی جامعه و زمینه‌سازی برای گسترش مکاتب غیر دینی از دیگر آسیب‌هایی بوده که افراطی‌گری به تمدن اسلام وارد کرده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.