سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی/کشف فلزیاب قاچاق در بوانات

مهم‌ترین حوادث سوم آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه سوم آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۴۷ نفر در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در آبان ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمّدی بیان کرد: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلّات جرم خیز، یگان‌های انتظامی شهرستان کوه‌چنار با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مقام قضائی به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ۷۷ کیلو و ۸۴۱ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۰ خرده فروش نیز دستگیر شدند، گفت: دستگیری ۴۷ نفر متهم تحت تعقیب، ۹ سارق با کشف ۲۱ فقره انواع سرقت، توقیف ۱۱۰ دستگاه وسیله نقلیه متخلف و کشف انواع کالای قاچاق به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، عنوان داشت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ محمدی هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از مردم خواست با پلیس همکاری داشته باشند.

کشف فلزیاب قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از کشف یک دستگاه فلزیاب قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی اظهار داشت: مأموران انتظامی بوانات حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو یک دستگاه فلزیاب خارجی قاچاق به همراه متعلقات مربوطه را کشف کنند که ارزش آن برابر اعلام کارشناسان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۴۲۰ کیسه کودشیمیایی قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۴۲۰ کیسه کودشیمیایی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان داشت: ماموران انتظامی داراب حین کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه کامیون حامل کود شیمیایی مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون‌ها ۴۲۰ کیسه کود شیمیایی غیرمجاز و فاقد مجوز را کشف و ۲ نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف موتورسیکلت قاچاق درزرین دشت

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت از توقیف یک دستگاه موتور‌سیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد اظهار داشت: ماموران انتظامی بخش ایزدخواست زرین‌دشت حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت خارجی فاقد پلاک مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی موفق شدند موتورسیکلت قاچاق را توقیف که در بررسی اولیه مشخص شد از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص راکب برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۶ کیلو هروئین در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۶ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر لارستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری پژو ۴۰۵ در حال انتقال مقداری هروئین از بندرعباس به شیراز می‌باشد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مراجع قضائی به محور‌های مواصلاتی اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی خودرو پژو را شناسایی و دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه راننده با پرتاب بسته‌های مواد مخدر به بیرون متواری شد، تصریح کرد: در پاکسازی از محل تردد خودرو ۲۸ بسته هروئین به میزان ۲۶ کیلو و ۸۰۰ گرم کشف شد.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد، از خانواده‌ها خواست برای ریشه‌کن کردن اعتیاد که موجب تباهی جوانان و نوجوانان می‌شود، هرگونه اطلاعات و اخبار در این خصوص را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف پارچه قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف محموله پارچه قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار  بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام ایست و بازرسی به ۲ دستگاه خودرو سبک مظنون و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۱۰۶ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر شدند، افزود: ارزش این محموله‎های قاچاق برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ جوکار از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در مرودشت

جانشین انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرهام عسکری اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در یکی از روستا‌های بخش سیدان شهرستان مرودشت، بلافاصله اکیپی از ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: پس از حضور ماموران مشاهده شد که ۲۰ نفر از اتباع بیگانه در مراسم عروسی به علت اختلاف با یکدیگر درگیر و ۲ نفر از آن‌ها نیز مجروح شده‌اند.

جانشین انتظامی مرودشت با بیان اینکه در این خصوص ۵ نفر از عاملین اصلی که در نزاع دسته جمعی شرکت داشتند دستگیر و تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، گفت: برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی یکی از مواردی است که پلیس با جدیت دنبال می‌کند.

دستگیری سارق با ۱۵ فقره سرقت درون خودرو 

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از دستگیری یک سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت درون خودرو خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در برخی از محلات این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از تلاش‌‎های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرد، عنوان داشت: این سارق پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۵۳ راس گوسفند قاچاق در شهرستان اوز

فرمانده انتظامی اوز از کشف ۱۵۳ رأس گوسفند قاچاق در بازرسی از ۳ دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ هادی محمدیان بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی شهرستان اوز هنگام کنترل محور‌های فرعی در یک عملیات ضربتی به ۳ دستگاه کامیون یخچال‌دار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها ماموران انتظامی ۱۵۳ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف و در این رابطه ۳ متهم را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف شده توسط کارشناسان ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: رانندگان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.