سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مالیات ثروتمندان در آمریکا برای کاهش کسری بودجه

کمیته مشترک مالیات کنگره اعلام کرد از این پس آمریکایی‌هایی که درآمد آن‌ها بیش از یک میلیون دلار در سال است باید مالیات بیشتری پرداخت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته مشترک مالیات کنگره از افزایش مالیات افرادی خبر داد که بیش از یک میلیون دلار در سال درآمد دارند. این تصمیم در پی تصویب طرحی که هفته پیش در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید اتخاذ شده است.

به موجب این قانون از این پس افرادی که درآمد آن‌ها بیش از یک میلیون دلار در ماه است باید حداقل با نرخ ۳۳.۱ درصد مالیات به دولت پرداخت کنند. این رقم پیش از این ۲۹.۹ درصد بود.

همچنین افرادی که درآمد سالانه آن‌ها بین ۵۰۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار است نیز باید طبق این قانون ۲۸.۱ درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند.

برخی از دموکرات‌ها از طرح بودجه ۱.۷۵ هزار میلیارد دلاری دولت به شدت انتقاد کرده بودند چرا که می‌گفتند این بودجه مالیات برخی ثروتمندان را کاهش می‌دهد و فشار اقتصادی را به قشر متوسط جامعه زیاد می‌کند.

جرد گاردن، تنها نماینده دموکرات مخالف مجلس در این باره گفت: این بودجه به میلیونر‌های آمریکا امتیازات زیادی می‌دهد و در عوض فشار اقتصادی را به افرادی وارد می‌کند که در سطح متوسط و حتی پایین‌تر قرار دارند. من از ابتدا هم با این طرح مخالف بودم.

به نظر می‌رسد این اقدام بایدن برای جلب نظر نمایندگان مخالف برای تصویب هر چه سریعتر بودجه کلان ۱.۷۵ هزار میلیارد دلاری دولت انجام شده است.

هم اینک دولت فدرال با کسری بودجه شدیدی مواجه است و انتظار می رود با تصویب و اجرایی شدن بودجه کلان زیرساختی بایدن، بدهی دولت بار دیگر شاهد افزایش باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.