سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۷ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان مهابادی پرداخت شد

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: ۳۷ میلیارد ریال غرامت برای جبران خسارت محصولات دیم به کشاورزان این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، انور ابراهیمی‌آذر مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد اظهار کرد: تاکنون ۳۷ میلیارد ریال غرامت برای جبران خسارت به گندمکاران این شهرستان پرداخت شده و کشاورزان این شهرستان تا ۳۰ آذرماه فرصت دارند اراضی زراعی خود را بیمه کنند.

ابراهیمی آذر افزود: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله‌ای است که پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را مقابل هرگونه خطر از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به ۲ صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

وی تصریح کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ۵۶ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند، توسط دولت پرداخت می‌شود و ۴۶ درصد حق بیمه را کشاورز می‌پردازد.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ ۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.