سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ناشران برای تهیه کاغذ بالک با مشکل مواجه شده اند

علوی‌نیا گفت: ناشران برای تهیه کاغذ بالک با مشکل مواجه شده اند و تنها می‌توان کاغذ تحریر ساده را در بازار پیدا کرد.

سید محمود علوی نیا شاعر، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کتاب جدیدش بیان کرد: کتاب برای انتشار دارم اما به دلیل هزینه‌های بالای انتشار کتاب، نمی‌توانم اثر جدیدم را منتشر کنم. قحطی کاغذ است و وضع بازار کاغذ خوب نیست. ناشران برای تهیه کاغذ بالک با مشکل مواجه شدند و تنها می‌توان کاغذ تحریر ساده را در بازار کاغذ پیدا کرد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: همین کاغذ تحریر را هم ناشرانی مانند نشر مرسل می‌توانند تهیه کنند. در این میان ناشرانی که مستقل و از نظر مالی ضعیف هستند، نمی‌توانند کاغذ تحریر را تهیه کنند. این دسته از ناشران نمی‌توانند تغییر شغل بدهند؛ چون از یک سو سرمایه‌ای برای احداث مغازه ندارند و از سوی دیگر کسی که به صنعت نشر وارد شد، دیگر تغییر شغل برایش بسیار سخت است.

این شاعر با اشاره به مشکل اصلی در زمینه انتشار کتاب اظهار کرد: کاغذ، مشکل اصلی است که در صنعت نشر وجود دارد. تاحدی که می‌توان گفت کاغذ مانند کیمیاست. برای انتشار کتاب «آغوش مترسک» باید از کاغذ بالک مخصوصی استفاده می‌کردند که برجستگی‌هایی روی آن وجود دارد اما این نوع کاغذ اکنون در بازار پیدا نمی‌شود. کاغذ تحریر موجود هم همان کاغذ دولتی است که ناشران به سختی به دست می‌آورند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.