سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دادگستری کل استان کرمان:

۱۱ مرکز مشاور خانواده قوه قضاییه در استان کرمان راه اندازی می‌شود

قویدل با اشاره به راه اندازی ۱۱ مرکز مشاور خانواده قوه قضاییه در استان کرمان گفت: از این تعداد ۳ مرکز در شهرستان کرمان راه اندازی می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در دومین آئین تحلیف و اعطای پروانه فعالیت مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان کرمان گفت: با برگزاری ۲ دوره تحلیف مشاوران خانواده قوه قضاییه، ۲۶ مشاور در استان کرمان فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند.

او افزود: این مشاوران به عنوان مشاوران مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران رسمی قوه قضاییه و تحت نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در استان کرمان فعالیت خواهند کرد.

قویدل با بیان این مطلب که برای اجرای قانون حمایت از خانواده و در پی تصمیم گیری دستگاه قضایی بر جذب مشاوران خانواده در دستگاه قضایی، مجموعا ۲۶ مشاور در استان کرمان آغاز به کار کرده اند، بیان داشت: در نخستین آیین تحلیف مشاوران رسمی قوه قضاییه، ۲۰ مشاور و در دومین آیین تحلیف ۶ مشاور در استان کرمان، سوگند یاد کرده و فعالیت رسمی خود را آغاز کرده اند.

او گفت: ۱۱ نفر در سطح استان کرمان مجوز راه اندازی مرکز مشاوره خانواده قوه قضاییه را دریافت کرده اند که از این تعداد سه مرکز در شهرستان کرمان راه اندازی خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: به منظور مدیریت و ساماندهی پرونده‌های طلاق از سال ۱۳۹۸ با همکاری بهزیستی سامانه تصمیم در سطح کشور و مرکز استان کرمان ایجاد شد و سپس در بازه زمانی تا آذرماه ۹۹ در ۸ شهرستان استان این سامانه راه اندازی و فعال شد.

او گفت: متقاضیان طلاق مکلف هستند وارد سامانه تصمیم شده و پس از ثبت نام، حداقل در ۵ جلسه مشاوره شرکت کنند تا در نهایت در صورت تشخیص، پرونده به دستگاه قضایی وارد شود.

او افزود: در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت، بم، کهنوج، زرند و شهربابک، ۱۷ مرکز ارزیاب و ۵۰ مرکز مشاوره خانواده تحت نظر بهزیستی و‌نظام روانشناسی راه اندازی شده است که برای پیشگیری از قضایی شدن موضوعات اجتماعی، صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه اقدام می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: از آبان ماه سال ۱۳۹۹ تا آبان ماه امسال  در مجموع ۶ هزار و ۸۱۸ پرونده در سامانه تصمیم ثبت شده که از این تعداد، ۹۹۳ پرونده معادل ۱۴.۵ درصد منجر به سازش شده است.

او گفت: در حال حاضر ۶۰ مرکز مشاوره مربوط به سازمان بهزیستی و نظام روانشناسی در سطح استان کرمان فعالیت دارند که در مجموع ۱۰۵ مشاور خانواده در این مراکز مشغول به کار هستند.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.