سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از کتاب بحر در پیمانه در سپیدان

در مراسمی به مناسبت هفته بسیج و کتاب و کتابخوانی از کتاب بحر در پیمانه در شهرستان سپیدان رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مولایی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سپیدان و بیضاء گفت: کتاب بحر در پیمانه حاصل تحقیق و پژوهش چند ساله آقای علی مظاهری رودبالی است که به شرح صد و پنجاه غزل شرح نشده از دیوان صائب تبریزی پرداخته شده است.

او افزود: کتاب بحر در پیمانه ۷۷۴ صفحه دارد و شامل آرایه‌های ادبی، معنی واژه ها، معنی کامل ابیات و توضیحات است.

مولایی با بیان اینکه صائب یکی از برجسته‌ترین شاعران غزل گوی ایران است گفت: کتاب بحر در پیمانه به بررسی عوامل ابهام آفرینِ شعر صائب با تأکید بر عوامل هنری پرداخته و تعمّدِ صائب در ایجاد بعضی از ابهامات و در عین حال زیبایی‌های شعری به همراه تحلیلِ علت‌های ابهامِ شعر صائب، از یافته‌های این کتاب است.

علی مظاهری رودبالی متولد ۱۳۴۶ هجری شمسی در روستای رودبال از توابع شهرستان سپیدان است.

او، دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی است و علاوه بر تدریس در دانشگاه در زمینه‌ی ادبیات پژوهش‌های متعددی انجام داده اند که بررسی علل ابهام در شعر صائب تبریزی، بررسی ویژگی‌های شعری فرصت شیرازی، بررسی فرایند نوستالژی در شعر حافظ، بررسی گونه‌های فخر در شعر عرفی شیرازی، بوطیقای شعر صائب تبریزی، تاثیر پذیری فرصت شیرازی از حافظ، زیبایی شناسی شعر قمر بنی هاشم از دفتر شعر گنجشک و جبرئیل سید حسن حسینی، تاثیر پذیری صائب تبریزی از سعدیست که از جمله مقالات این نویسنده است.

تألیفات علی مظاهری در زمینه ادبیات و شعر هم شامل بحر در پیمانه شرح صد و پنجاه غزل صائب تبریزی، فرصت شیرازی شاعری از شهر شاعران و سیری در شعر فرصت شیرازی است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.