سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری بینایی کودکان در کیش

۲۶۲ کودک کیشوند در غربالگری تنبلی چشم مشارکت کردند.

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،کهورزاده، رییس اداره بهزیستی کیش گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۶۲ کودک در این جزیره زیر پوشش طرح غربالگری تنبلی چشم رفته اند. 

کهور زاده افزود:سن تشخیص و درمان تنبلی چشم در کودکان ۳تا ۶ سالگی است ,در صورت از دست دادن زمان طلایی تشخیص و درمان صدمات جبران ناپذیری برای کودک  ایجاد می‌شود.

او گفت: تنبلی چشم یک اختلال است که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان و اگر تشخیص به موقعه انجام نشود منجر به کم بینایی و حتی نابینایی کود می‌شود. هم اکنون برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در اداره بهزیستی کیش در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ انجام می‌شود و موسسه پیام باران ثمین کیش با شماره تماس ۴۴۴۳۲۱۰۱ و موسسه سلدای زندگی کیش با شماره تماس ۰۹۱۲۲۵۰۴۵۳۶ تحت نظارت این اداره فعالیت دارند.

وی گفت: با استفاده از این طرح کودکان سه تا ۶ سال به مراکز معاینه چشم رفته و آن دسته از کودکانی که مشکل بینایی خاصی داشته به چشم پزشک ارجاع داده و مشکل بینایی آن‌ها مشخص می‌شود.

 این طرح به منظور جلوگیری از شیوع ویروی کرونا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بدون هیچ گونه تماس فیزیکیبا دستگاه‌های پلاز اپتیکس و E چارت انجام می شود.

 رییس اداره بهزیستی کیش گفت: تمام کودکان گروه هدف  باید غربالگری بینایی شوند تا در صورت مشکلات بینایی با ارجاع و مداخلات به موقع از مشکلات بینایی پیشگیری  شود.

تنبلی چشم یا "آمبلیوپی" نوعی اختلال بینایی است که دید را کاهش می‌دهد و پیشرفت آن منجر به کم بینایی و حتی نابینایی می‌شود و اختلال در دید عمقی، اختلالات تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک و افزایش احتمال بروز حوادث و معلولیت در کودکان از عوارض ناشی از آن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.