سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

بازارچه آزادلوی گرمی بازگشایی می‌شود

استاندار اردبیل گفت: راه‌اندازی گمرک آزادلو از خواسته‌های اصلی مردم این شهرستان است و بدنبال برآوردن این خواسته‌ها هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی گرمی گفت: ایجاد معبر مرزی در رونق اقتصادی منطقه موثر بوده و امید است با موافقت طرف آذری شاهد راه‌اندازی این بازارچه باشیم تا مردم از مواهب آن بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: برای توسعه و رونق اقتصادی شهرستان گرمی برنامه‌های مختلفی در بخش‌های گوناگون قابل اجرا است که با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی این برنامه‌ها عملیاتی خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه گرمی محروم‌ترین نقطه استان اردبیل است افزود:سد‌های معیشتی در این شهرستان با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید باید مورد پیگیری قرار گرفته و تعیین تکلیف شوند.

عاملی اضافه کرد: دغدغه اصلی ما بحث اقتصاد و معیشت مردم است و اگر می‌خواهیم در حوزه‌های اقتصادی، عمران، فرهنگی و اجتماعی کاری کنیم باید طوری باشد که منافع آن را مردم احساس کنند و نتایج مثبت آن در زندگی شهروندان ملموس باشد.

او با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری‌ها در تمام بخش‌ها باید هوشمندانه و در راستای کاستن از مشکلات معیشتی مردم باشد، گفت: با همکاری و همراهی نماینده مردم گرمی در مجلس مصوبات این سفر را پیگیر هستیم.

استاندار اردبیل درباره طرح جامع سدگیلارلو افزود: این پروژه به عنوان رینگ اصلی گردشگری منطقه با پیشرفت ۹۰ درصد در حال اجراست که هفت دالان آن تاکنون در بخش زیرسازی و عملیات آسفالت‌ریزی به انجام رسیده و تلاش بر این است تا با پرداخت بخشی از بدهی به پیمانکاران تا ۲ ماه آینده به شکل کامل به بهره‌برداری برسد.

عاملی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات آسفالت‌ریزی نیاز بوده که ۴۰ میلیارد ریال از طریق بنیاد علوی و ۶۰ میلیارد ریال از طریق منابع شهرستان تأمین شده تا این پروژه به شکل مطلوب پیشرفت داشته باشد.

او گفت: راه و شهرسازی استان با تأمین منابع مورد نیاز بخش عظیمی از پروژه را در پنج دالان اجرا کرده و تا یک ماه آینده عملیات آسفالت‌ریزی آن با تلاش پیمانکار و تأمین نقدینگی به انجام می‌رسد.

استاندار اردبیل افزود: با پرداخت منابع مورد نیاز از بخش اسناد خزانه قرار است علاوه بر آسفالت‌ریزی، سنگ فرش و چمن مصنوعی در این منطقه اجرایی شده تا گردشگران بتوانند از ظرفیت این منطقه در فصول مختلف استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.