سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوسازی برخی زیرساخت ها رونق گردشگری منطقه دیل گچساران را به دنبال دارد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گچساران گفت: رونق دوباره گردشگری منطقه دشتک دیل در گرو نوسازی برخی زیرساخت هاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رحیم خردمند رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گچساران با اشاره به اینکه این منطقه گردشگری تا قبل از شیوع ویروس کرونا یکی از مقاصد اصلی طبیعت گردی کهگیلویه و بویراحمد بوده گفت: تامین هزینه های تاسیسات آب و بدهی های برق این منطقه گردشگری در دستور کار میراث فرهنگی گچساران است.

او تاکید کرد: تاسیسات آب و برق منطقه گردشگری دشتک دیل که براساس یک تفاهم نامه در اختیار مسئولان یک طرح عمرانی گچساران قرار گرفته آسیب جدی دیده و تلاش می شود از طریق مراجع قانونی هزینه خسارت ها از مسئولان طرح یاد شده اخذ و برای احیای زیرساخت ها هزینه شود.

خردمند تاکید کرد: کارشناسان میراث فرهنگی در حال برآورد اعتبارات مورد نیاز برای فراهم کردن امکانات اسکان گردشگران در این منطقه گردشگری هستند.

او با یادآوری  اینکه منطقه گردشگری دشتک دیل چند سالی است که به بخش خصوصی واگذار شده بیان کرد: از سال ۱۳۸۳ تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت های این منطقه گردشگری هزینه شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گچساران تصریح کرد: چاه آهکی تامین آب، سرویس های بهداشتی، ۱۸ آلاچیق و ۲۴ سکوی نشیمن از جمله زیرساخت های ایجاد شده در منطقه گردشگری دشتک دیل است.

دشتک دیل با طبیعتی سرسبز، جنگل های بلوط، آب و هوای مطبوع در میان ۲ کوه کاردی جاذبه ای بی نظیر در فاصله ۲۷ کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران است.

این منطقه در ۱۸۴کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد۸۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و آب و هوای آن در فصل بهار مطبوع و دلپذیر ، در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل است.

روستای دیل بزرگترین روستای دهستان بویراحمد گرمسیری است که بیش از چهار هزار تن جمعیت دارد مردم این روستا به زبان فارسی و با لهجه محلی شیرین لری دیلی صحبت می کنند.

آثاری چون گنبدان گبر در چرزو، تنگ آسیاب، قلعه برج، ده بزرگ و قلعه شاه بهمن که برخی از دوره ساسانیان به یادگار مانده است در نزدیکی منطقه گرشگری دشتک دیل قرار دارند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.