سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه شاهرود:

تفکر بسیجی راهگشای مشکلات کشور است

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تفکر بسیجی راه گشای حل مشکلات کشور است گفت: حفظ و نگهداری فرهنگ اصیل بسیجی برای پیشبرد اهداف نظام ضروری است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،حجت الاسلام عباس امینیامام جمعه شاهرود  در دیدار با بسیجیان شاهرود به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج گفت : خداوند به دلیل تقوا و تفضل خود به امام خمینی (ره) مدیریتی عطا کرد که توانست کار‌های ماندگار مانند تشکیل بسیج مستضعفان را انجام دهد.

او با بیان اینکه این چنین قدرت مدیریتی به هر کسی عطا نمی‌شود، ابراز داشت: تشکیل بسیج با هوشمندی انجام شد تا این نهاد در عرصه‌های نظامی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کمک دولت‌ها باشد.

امینی نقش بسیجیان را در دفاع مقدس بسیار موثر خواند و اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی نیز بسیجیان زن و مرد، حوزه و دانشگاه به صورت فراگیر در همه عرصه‌های خدماتی فعالیت چشمگیری داشتند.

امام جمعه شاهرود فعالیت حلقه‌های صالحین در تعلیم و تربیت را یکی از کار‌های فراگیر بسیج برشمرد و گفت: نیرو‌های جبهه مقاومت از فعالیت‌های بسیج الگو برداری کرده و موفقیت‌های بزرگی به دست آوردند.

حفظ و نگهداری فرهنگ بسیجی ضروری است

او با بیان اینکه کشور تاکنون از فعالیت‌های بسیج نفع بسیار برده است، افزود: مهم‌تر از تشکیل و استمرار فعالیت بسیج، حفظ و نگهداری این فرهنگ اصیل برای نسل آینده است.

امینی فرهنگ بسیجی را دارای اخلاص، ایثار، نگاه به مردم و توجه به خدا دانست و ابراز داشت: برای پیشبرد کار‌ها داشتن بودجه مهم است، اما انگیزه بسیجی انجام آن را تسهیل می‌کند.

به گفته او ، توانمندی در موضوع هسته‌ای و موشکی با انگیزه و تفکر بسیجی به ثمر رسید.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: روحیه بسیجی در انجام امور می‌تواند گره گشای مشکلات باشد و امیدواری نسبت به آینده را در مردم زنده نگه دارد.

سرهنگ محمد خوشقدم فرمانده سپاه ناحیه شاهرود هم در این آیین گفت: امسال در هفته بسیج یکهزار و ۷۶۹ برنامه در بیش از ۲۰۰ پایگاه بسیج، مساجد و محلات برگزار می‌شود.

خوشقدم با بیان اینکه اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و روستا‌های دور افتاده در دستور کار است، افزود: امروز بسیج در همه عرصه‌های کشور و هر کجا نیاز به کمک باشد با تمام قوا حضور دارد.

وی با بیان اینکه بسیج شاهرود سال گذشته رتبه نخست جشنواره مالک اشتر استان سمنان را کسب کرد، ابراز داشت: امسال گردان‌های امام علی (ع) و رزم شاهرود در استان سمنان برتر شدند.

کسب مقام نخست کشوری حوزه بسیج مقاومت علی ابن ابیطالب (ع) شاهرود

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود اظهار داشت: امسال حوزه مقاومت بسیج علی ابن ابیطالب (ع) شاهرود هم مقام نخست بین حوزه‌های کشور را کسب کرد.

خوشقدم از کسب رتبه نخست کشوری در ایجاد ۱۲۵ صندوق قرض الحسنه با ۱۹ هزار عضو در سطح محلات و پایگاه‌های بسیج خبر داد و گفت: تعداد ۱۰ تعاونی با هدف ایجاد اشتغال در پایگاه‌های بسیج و مساجد فعالیت دارند.

خوشقدم اجرای رزمایش اقتدار را یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج برشمرد و گفت: این رزمایش روز چهارشنبه سوم آذرماه با حضور گردان‌های بسیج از جمله گردان امام حسین (ع)، امام علی (ع)، بیت المقدس و کوثر برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۴۸۲ رزمنده بسیجی شهرستان شاهرود دارای پرونده هستند، اظهار داشت: در شهرستان شاهرود ۱۹۰ پایگاه بسیج و ۱۲ حوزه محلات فعالیت دارند.

۲۹ آبان تا پنجم آذر هفته بسیج است.

مردم شاهرود در نهضت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده اند.

انتهای پیام / ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.