سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاتل خواهر و خواهر زاده به دام پلیس فسا افتاد/ طلای ۵۰۰ میلیونی به صاحبش رسید/کلاهبرداری از طریق فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای جعلی

مهم‌ترین حوادث ۲۹ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۹ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۰۰ تن گندم احتکار شده در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف محموله ۲۰۰ تنی گندم احتکاری به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی فیروزآباد در راستای برخورد با عاملین احتکار کالا‌های اساسی و موردنیاز شهروندان، با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات فنی از وجود یک انبار گندم احتکار شده در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند.

او ادامه داد: ماموران بلافاصله جهت بررسی موضوع وارد عمل شده و پس از هماهنگی با مراجع قضائی نسبت به بازرسی محل دپو محموله گندم اقدام کردند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه ماموران در بازرسی از انبار مذکور موفق به کشف ۲۰۰ تن گندم شدند، گفت: طبق نظر کارشناسان ارزش محموله کشف شده ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد برخورد قاطعانه با احتکارکنندگان را از برنامه‌های اصلی پلیس عنوان کرد و افزود: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

قاتل خواهر و خواهر زاده به دام پلیس فسا افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری قاتلی که خواهر و خواهر زاده خود را در شهرستان سروستان به قتل رسانده و متواری شده بود، خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: یازدهم آبان ماه سال جاری در پی اعلام قتل و پیدایش اجساد مادر ۴۵ و دختر ۲۰ ساله اش در شهرستان سروستان، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری قاتل متواری آغاز شد.

او ادامه داد: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان فسا از تردد عامل قتل در این شهرستان مطلع و دستگیری وی را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: پس از انجام اقدامات تخصصی و تعامل با دادستان شهرستان، ماموران انتظامی موفق شدند متهم را در شهرستان فسا دستگیر و یک قبضه اسلحه گرم بکار گرفته شده در قتل را کشف کنند.

سرهنگ قسام گفت: قاتل ۲۹ ساله انگیزه خود از ارتکاب قتل را اختلاف خانوادگی با مقتولان عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا تأکید کرد: پیگیری مسائل و مشکلات خانوادگی از طریق مراکز مشاوره معتبر و یا سایر مراجع قانونی، از بروز چنین اتفاقات دردناکی پیشگیری خواهد کرد.

شایعه تا واقعیت/برخورد قانونی مامور پلیس راه لامرد با راننده متخلف

رییس پلیس راه جنوب استان گفت: برخورد مامور گشت پلیس راه لامرد با راننده خودرو متخلف برابر قانون بوده و هیچگونه قصوری از جانب وی صورت نگرفته است.

سرهنگ حمد الله هوشمندی در خصوص کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر برخورد مأمور پلیس راه لامرد با یک راننده، بیان کرد: حوالی ظهر دیروز (۲۸ آبان)، تیم گشت پلیس راه شهرستان لامرد در محورعلامرودشت - محمله به راننده یک دستگاه کامیون به دلیل ناخوانا بودن پلاک خودرو و نبستن کمربند ایمنی دستور ایست و توقف می‌دهند.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه افسر گشت پلیس راه به منظور اعمال قانون راننده متخلف از وی درخواست ارائه مدارک می‌کند که راننده هیچگونه همکاری نکرده و از ارائه مدارک خودداری می‌کند.

او افزود: پس از اعمال قانون، راننده متخلف تحت تاثیر شرایط ایجاد شده و به دلیل عدم کنترل بر رفتار و عصبانیت خود اقدام به تهیه فیلم بر علیه مامور انتظامی و مجری قانون کرده و در فضای مجازی انتشار می‌دهد.

سرهنگ هوشمندی با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و از طریق مبادی مربوطه پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت، از شهروندان خواست به شایعات و کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند و در صورت داشتن هرگونه انتقاد یا شکایت از نحوه عملکرد ماموران پلیس، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۷ و یا مراجعه به ادارات بازرسی فرماندهی انتظامی یگان‌ها پیگیری و دنبال کنند.

کالای قاچاق میلیاردی در کازرون کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: مأموران انتظامی کازرون با اقدامات فنی و پلیسی از دپو انواع کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲۴ طاقه پارچه در اندازه‌های مختلف، ۲۴ عدد مهتابی مربعی شکل و ۳۲۴ عدد لامپ نورافکن مهتابی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ زراعتیان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از نگهداری و دپو هرگونه کالای قاچاق مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

توقیف موتور سیکلت‌های متخلف در سروستان

فرمانده انتظامی سروستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف موتورسیکلت‌های متخلف خبر داد.

سرهنگ آرش بخشایی از برخورد جدی با راکبین موتورسیکلت‌هایی خبر داد که با حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ زدن و ایجاد صدای ناهنجار سبب ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شوند.

او با بیان اینکه ماموران در صورت مشاهده موارد فوق موظف هستند ضمن صدور قبض جریمه، موتورسیکلت‌های متخلف را توقیف کنند، گفت: نیروی انتظامی سروستان با توجه به مطالبات عمومی، طرح‌های پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ بخشایی بیان کرد: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رانندگان موتورسیکلت‌هایی که مرتکب تخلفاتی نظیر حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حرکات نمایشی مارپیچ، تک چرخ زدن، حمل یدک و عدم استفاده از کلاه ایمنی شوند، موتورسیکلت آن‌ها توقیف و به پارکینگ انتقال داده می‌شود.

او ادامه داد: در این خصوص طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان سروستان اجرا و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و دارای تخلف مزاحمت‌های خیابانی، به پارکینگ انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، ناهنجاری و ... با مرکز فوریت‌های پلیس تماس حاصل تا با متخلفین برخورد قاطع انجام گیرد.

مامور وظیفه شناس طلای ۵۰۰ میلیونی را به صاحبش رساند

فرمانده انتظامی ارسنجان از تحویل یک بسته طلا به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال به شهروند ارسنجانی توسط یکی از کارکنان این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهاد اظهار کرد: یکی از کارکنان پلیس آگاهی شهرستان ارسنجان هنگام انجام مأموریت در محور‌های مواصلاتی شهرستان، یک بسته حاوی طلا را پیدا می‌کند.

او افزود: این مأمور انتظامی پس از جستجو‌های فراوان صاحب این بسته طلا را که ۵۰۰ میلیون ریال ارزش داشت، شناسایی و پس از بررسی دقیق و تنظیم صورتجلسه، بسته طلا را به وی تحویل داد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه احساس مسئولیت و صحت عمل این مأمور وظیفه شناس باعث خوشحالی صاحب طلا شد، گفت: خدمت به شهروندان را توفیقی بزرگی می‌دانیم و توان خود را برای آرامش، آسایش و امنیت شهروندان به کار می‌گیریم.

توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در مرودشت

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: با تلاش مأموران انتظامی، یک دستگاه حفاری برقی غیر مجاز چاه به ارزش ۵ میلیارد ریال توقیف شد.

سرهنگ فرهام عسکری اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران گشت پاسگاه انتظامی "ابرج" یک کامیون حامل دستگاه حفاری را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد محموله توقیف شده قاچاق و فاقد مجوز قانونی است، گفت: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را، ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

دستگیری سارقان احشام

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شناسایی و دستگیری سارقان احشام با ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان فیروزآباد، موضوع در دستور کار قرار گرفته و در این خصوص ۲ متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

او با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۶ فقره سرقت احشام اقرار کردند، گفت: سارقان تحویل مرجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد آرامش و امنیت برای مردم است، ولی با این وجود از دامداران تقاضا داریم با نصب دوربین مداربسته برای محل‌های نگهداری احشام، سارقان را در انجام عمل مجرمانه خود ناکام گذارند.

کلاهبرداری از طریق فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای جعلی

رییس پلیس فتا استان از دستگیری مرد ۳۰ ساله شیرازی که با فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی، اظهار داشت: در پی شکایت شهروند شیرازی مبنی بر اینکه یک نفر در فضای مجازی با اغفال فرزند ۱۲ ساله‌اش، اکانت یک بازی رایانه‌ای که بیش از ۵۰۰ هزار تومان قیمت نداشته را مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال فروخته است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: فرزند شاکی در یکی از بازی‌های رایانه‌ای با فردی که خود را نوجوان ۱۵ ساله معرفی کرده بود، آشنا و وی با صحبت‌های دروغین اقدام به فروش یک اکانت بازی رایانه‌ای به قیمت ۱۰۰ میلیون ریال به این فرد می‌کند.

رییس پلیس فتا استان فارس گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص شد متهم با ایجاد اکانت‌های نامعتبر و جعلی بازی‌های رایانه‌ای اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا این فرد را شناسایی و وی را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند، افزود: برای اینکه فرزندان در فضای مجازی کمتر آسیب ببینند، نیاز است که والدین بر فعالیت‌های سایبری آن‌ها و همچنین بازی‌های رایانه‌ای که انجام می‌دهند نظارت کافی داشته باشند.

او از مردم خواست تا در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک و یا مجرمانه در فضای مجازی، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

توقیف پژو ۴۰۵ حامل سیگار قاچاق در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار گفت: با تلاش مأموران انتظامی، خودرو پژو ۴۰۵ حامل ۳۹۲ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق توقیف شد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی اظهار داشت: ماموران یگان امداد شهرستان کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در محور "ممسنی-شیراز" به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۳۹۲ هزار نخ سیگار خارجی و قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف کالای قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از توقیف یک دستگاه خودرو سمند و کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان شیراز هنگام گشت زنی در یکی از خیابان‌های حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۵۲۵ ثوب انواع پوشاک قاچاق و فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

سارقان ۱۲ دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه مسروقه در دام پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگیری دو سارق و کشف ۱۲ دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه مسروقه خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت دوچرخه و موتورسیکلت در سطح شهرستان ممسنی، رسیدگی به این موضوع به صورت تخصصی در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از بررسی‌های لازم و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این راستا ۲ سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارقان، ۸ دستگاه دوچرخه و ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ نیکبخت در پایان از شهروندان خواست؛ ضمن رعایت اصول پیشگیری از سرقت، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اعتراف سارق به ۱۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از دستگیری یک سارق و اعتراف وی به ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور اظهار داشت:در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر سرقت درون خودرو در شهرستان لامرد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند یک سارق را در این خصوص شناسایی و وی را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستا لامرد با با بیان اینکه متهم در بازجویی انجام گرفته به ۱۵ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرد، گفت: پس از بازسازی صحنه‌های سرقت، سارق با تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.