مهم‌ترین حوادث ۲۷ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۳۶ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و مرکزی

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۳۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و استان مرکزی خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز ضمن تعامل اطلاعاتی با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، مطلع شدند قاچاقچیان با یک دستگاه وانت نیسان حامل بار انار قصد انتقال مقادیری مواد مخدر از استان‌های شرقی به سمت فارس دارند.

او با بیان اینکه مأموران انتظامی پس از هماهنگی با مراجع قضائی سریعا به محور "نی‌ریز- بختگان" اعزام شدند، بیان کرد: با انجام گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند وانت نیسان حامل بار را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۳۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به صورت حرفه‌ای زیر بار انار جاسازی شده بود کشف کردند، گفت: در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شد.

سردار حبیبی ضمن اشاره به تشکیل پرونده و معرفی قاچاقچی به مرجع قضائی، بیان کرد: پلیس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت جامعه مقابله و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به سوداگران مرگ را نخواهد داد.

۳۴ دستگاه خودرو شوتی توقیف شد

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۳۴ دستگاه خودرو سواری شوتی و کشف ۲۵ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: جهت پیشگیری از تصادفات جاده‌ای و در راستای برخورد با خودرو‌های تندرو ویژه حمل کالای قاچاق (شوتی)، ماموران انتظامی لارستان با بهره گیری از تمامی امکانات، اقدامات لازم را برای کنترل محور‌های مواصلاتی و توقیف این خودرو‌ها در دستور کار قرار دادند.

او اظهار داشت: دیروز ماموران در یک عملیات پلیسی و ضربتی موفق شدند ۳۴ دستگاه خودرو سواری تندرو (شوتی) ویژه حمل کالای قاچاق و اتباع بیگانه را در محور‌های خاکی و فرعی لارستان- بندرعباس متوقف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: در بررسی انجام شده از وسایط نقلیه توقیفی، ۲۶ قلم انواع لوازم خانگی از نوع تلویزیون، لباسشویی، اتوبرقی، ظروف آشپزخانه و چارو برقی قاچاق کشف و حدود ۸۵ نفر اتباع بیگانه غیرمجاز و فاقد کارت شناسایی نیز دستگیر شد.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه این خودرو‌ها برابر دستور مقام قضائی به مدت ۶ ماه در پارکینگ توقیف خواهند بود، گفت: ارزش کالا‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این خصوص ۳۴ راننده قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد: به جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و برای حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با رواج بیکاری در جامعه که دستاورد عرضه انواع کالا‌های خارجی و قاچاق است با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در این زمینه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۲۰۰ تن گندم احتکار در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف محموله ۲۰۰ تنی گندم احتکار به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی فیروزآباد در راستای برخورد با عاملان احتکار کالا‌های اساسی و موردنیاز شهروندان، با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات فنی از وجود یک انبار گندم احتکار شده در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند.

او ادامه داد: ماموران بلافاصله جهت بررسی موضوع وارد عمل شده و پس از هماهنگی با مراجع قضائی نسبت به بازرسی محل دپو محموله گندم اقدام کردند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه ماموران در بازرسی از انبار مذکور موفق به کشف ۲۰۰ تن گندم احتکار شدند، گفت: طبق نظر کارشناسان ارزش محموله کشف شده ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی برخورد قاطعانه با احتکارکنندگان را از برنامه‌های اصلی پلیس عنوان کرد و افزود: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رفع تصرف اراضی ملی در استهبان

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان از رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی مراجعه نماینده منابع طبیعی مبنی بر تصرف اراضی ملی در شهر "ایج" از توابع استهبان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به همراه نماینده منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی که سودجویان اقدام به کاشت نهال کرده بودند را قلع و قمع و رفع تصرف کنند.

فرمانده انتظامی استهبان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: برخورد با زمین خواران و سودجویان به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

کشف قرص‌های روانگردان در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۱۳ هزار و ۷۳۰ عدد انواع قرص‌های روانگردان قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستا‌های شهرستان مرودشت اقدام به توزیع قرص‌های روانگردان می‌کند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی محل اختفاء متهم که در یک گاوداری بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۱۳ هزار و ۷۳۰ عدد قرص روانگردان و ۱۴ لیتر شربت متادون کشف شد، اظهارداشت: متهم به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ زینلی مبارزه با سوداگران مرگ را یکی از اولویت‌های انتظامی شهرستان دانست و گفت: برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و قرص‌های روانگردان همواره در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

خودرو‌های حامل احشام قاچاق توقیف شدند

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: خودرو‌های حامل احشام قاچاق توقیف و ۱۲۳ راس گوشفند قاچاق وفاقد مجوز به ارزش ۳۶۹ میلیون تومان کشف شد.

سرهنگ مهراب زارع پور اظهار داشت: ماموران انتظامی بخش علامرودشت این شهرستان با همکاری نیرو‌های سپاه و بسیج ۲ دستگاه خودرو ایسوزو و ۲ دستگاه نیسان که حامل احشام قاچاق بودند را توقیف که پس از بازرسی از آن‌ها تعداد ۱۲۳ راس گوسفند قاچاق فاقد مجوز کشف شد.

او بیان داشت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی خودرو‌ها و احشام قاچاق را تحویل آگاهی شهرستان کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۳۶۹ میلیون تومان برآورد کرده اند گفت در این خصوص ۴ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

کشف چوب قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از توقیف ۲ دستگاه وانت نیسان حامل ۴ تن چوب قاچاق و فاقد مجوز به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پرتلاش پلیس آگاهی شهرستان قیروکارزین حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل چوب مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۴ تن چوب قاچاق و فاقد مجوز کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۴۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه در این خصوص هر دو راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

طرح انضباط بخشی ترافیکی در شهرستان آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف ۳۳ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و انضباط بخشی ترافیکی طی ده روز گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و همچنین انضباط بخشی ترافیکی با هدف برخورد با وسائط نقلیه متخلف و مزاحم در سطح شهرستان آباده، طرح مذکور طی ده روز گذشته به مرحله اجرا درآمد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح ۱۴ دستگاه موتورسیکلت و ۱۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد، افزود: نداشتن پلاک و مخدوش بودن آن، انجام حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه و ایجاد مزاحمت برای شهروندان از دلایل عمده توقیف این وسایط نقلیه بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های ترافیکی و انتظامی به عنوان اولویت‌های مهم در دستور کار این پلیس قرار دارد، گفت: برخورد مستمر و قاطع با رانندگان متخلف و مزاحم که موجب بر هم زدن امنیت و آرامش خاطر شهروندان می‌شوند به صورت مستمر ادامه دارد و از مردم انتظار می‌رود تعامل و همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و تشدید مبارزه با سارقان، مزاحمین خیابانی و خرده فروشان مواد مخدر طی یک ماه اخیر خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در راستای ارتقاء احساس امنیت و آرامش عمومی، طرح پیشگیری و تشدید مبارزه با سرقت، خرده فروشان مواد مخدر و مزاحمین خیابانی، با بهرهگیری حداکثری از امکانات و هدفمندسازی گشت‌های انتظامی اجرا شد.

او افزود: در طول اجرای این طرح‌ها ماموران انتظامی ضمن دستگیری ۸ نفر از قاچاقچیان و خرده فروشان و جمع‌آوری ۱۱ نفر معتاد متجاهر، در بازرسی از مخفیگاه آنان ۹۸ کیلو انواع مواد مخدر کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه در طول اجرای طرح یک ماهه، ماموران ۵۳ سارق را دستگیر و ۹۸ فقره انواع سرقت را کشف کردند، افزود: توقیف ۶ دستگاه وسایط نقلیه متعلق به خرده فروشان از دیگر نتایج این طرح بود.

سرهنگ رزمجویی اظهار داشت: ماموران پلیس راهنمایی رانندگی وذ انتظامی همچنین در اجرای این طرح ۱۳۸ دستگاه خودرو و ۱۰۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف که برای شهروندان ایجاد مزاحمت داشتند توقیف و به پارکینگ منتقل کردند.

این مقام انتظامی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعیاز طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تخریب ۴۲ حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از تخریب و مسلوب کردن ۴۲ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول جوکار بیان داشت: برابر احکام صادره از مقام قضائی و مصوبات شورای تامین مبنی بر پرکردن چاه‌های غیر مجاز در این شهرستان، تدابیر ویژه‌ای در این خصوص توسط پلیس اندیشه شد.

او ادامه داد: با توجه به حفظ منابع زیر زمینی و جلوگیری از برداشت‌های آب غیر مجاز، ماموران انتظامی این شهرستان با تمامی امکانات و با همکاری اداره منابع آب، ۴۲ حلقه چاه غیر مجاز را تخریب و مسلوب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه خاطر نشان کرد: تخریب و پر کردن چاه‌های غیرمجاز برای پیشگیری از خشک شدن سفره‌های زیر زمینی و جلوگیری از بحران آب انجام می‌شود.

کشف سیگار قاچاق ۲ میلیاردی در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف ۳۹۶ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان کوه‌چنار حین گشت‌زنی در محور "قائمیه -شیراز" به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرارکرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا راننده خودرو را رها و متواری شد که تلاش برای دستگیری وی با جدیت ادامه دارد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از آن خودرو ۳۹۶ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کنند، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار