سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح مرتع داری در ۲۵ هزار هکتار از اراضی زراعی مهاباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: تاکنون طرح مرتع داری در ۲۵ هزار هکتار از سطح اراضی زراعی این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، خالد خضری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اظهار کرد: تاکنون طرح مرتع داری در ۲۵ هزار هکتار از سطح اراضی زراعی این شهرستان اجرا شده که ضروری است دامداران و صاحبان پروانه‌های چرای دام تا هشتم آذرماه نسبت به ارائه طرح مرتع داری اقدام کنند در غیر این صورت پروانه آن‌ها باطل خواهد شد.

خضری با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح‌های مرتع داری، مدیریت مراتع، حفظ، احیا و توسعه مراتع، بهره برداری اصولی و اشتغال زایی است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح‌های مرتع داری که در گذشته تهیه شده است بایستی بازنگری و اصلاح شوند و برای عرصه‌های مرتعی بدون طرح به زودی طرح مرتعداری تهیه شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های مرتعی با هدف کاهش فشار بر اراضی مراتعی استان از طرف چرای بی رویه دام انجام می‌شود، تصریح کرد: مهمترین اولویت در طرح‌های مرتع داری، حفاظت، اصلاح، احیاء مراتع و اجرای طرح‌های تلفیقی چند منظوره مانند کاشت گیاهان دارویی، طبیعت گردی، زراعت چوب و آبزی‌پروری است.

خضری تاکید کرد: منابع طبیعی به عنوان بستر اصلی حیات هر منطقه محسوب می‌شود و تخریب منابع طبیعی و به خصوص جنگل و مرتع باعث به هم خوردن تعادل در بسیاری از بخش‌ها ازجمله کیفیت خاک، کیفیت و کمیت سفره‌های زمینی، تغییر شرایط اقلیمی و… می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.