سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبود سند رسمی دلیل مشکلات اراضی در کرمان

مدیرکل امور اراضی استان کرمان گفت: نبود سند‌های رسمی کشاورزان را دچار مشکل کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مجید نوروزی نژاد مدیر امور اراضی استان کرمان در بازدید از غرفه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی ایران (کرمان) گفت: علت بسیاری از موارد سردرگمی مردم در حوزه اراضی به سبب نبود اشراف قانونی مرتبط قبل از شروع هر طرح و پروژه است.

او با بیان اینکه اختلاف خاصی بین منابع طبیعی و امور اراضی وجود ندارد گفت: آنچه افراد را در اجرای طرح‌های کشاورزی در حوزه زمین دچار مشکل کرده این است که این نوع مشکلات در قانون پیش بینی نشده و اجرایی و عملیاتی شدن طرح‌ها نیازمند تعریف قانون است.

نوروزی زاده تصریح کرد: ارباب رجوع بین منابع طبیعی و امور اراضی سردرگم هستند و به سبب همین خلاء قانونی هیچ یکی از ادارات نمی‌توانند مشکل را رفع کنند.

او تاکید کرد: متقاضیان ابتدا باید مراجعه کنند و قانون را بدانند تا دچار مشکل نشوند.

نوروزی زاده گفت: بحث تبصره ۴ قانون بیشترین مراجعات به امور اراضی را شامل می‌شود. بعد از آنکه رای ۶۳۳ دیوان عدالت اداری آمد و دامنه اجرای تبصره ۴ را محدود کرد عمده پرونده‌هایی که در تبصره ۴ تشکیل شده بودند قابل رسیدگی در تبصره ۴ نشدند چرا که طبق قانون اراضی باید سند رسمی داشته باشند، اما در استان کرمان عمده اراضی کشاورزی که می‌خواهند مجوز تغییر کاربری بگیرند سند رسمی ندارند در نتیجه دچار مشکل شده اند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.