سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت پاییزه گندم در اراضی گیلانغرب آغاز شد

رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: عملیات کشت پاییزه گندم در سطح ۲۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سعید حیدرپور رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب با بیان اینکه کشت گندم در مزارع دیم شروع شده است، افزود: از مجموع ۲۵ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی در نظر گرفته شده، ۱۶ هزار و ۴۰۰ هزار هکتار در نقاط گرمسیر و بقیه در مناطق سردسیری گیلانغرب واقع است.

او اظهار داشت: امسال ۱۸ هزار هکتار از مجموع اراضی زیرکشت گندم به صورت کشت دیم و هفت هزار و ۶۰۰ هکتار آن نیز به صورت کشت آبی است که ارقام مختلف گندم با توجه به ظرفیت هر منطقه در این اراضی کشت می‌شود و درصورت پراکنش مناسب سال آینده با برداشت ۴۵ هزار تُن گندم حدود ۳۰ درصد افزایش تولید نسبت به امسال افزایش خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب یادآور شد: اقدام لازم در خصوص تامین نهاده‌های کشاورزی، انواع کود‌های شیمیایی از جمله اوره، فسفات و پتاس برای بخش کشاورزی شهرستان صورت گرفته و مشکلی در این خصوص نداریم ضمن اینکه تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول گندم با به کارگیری ۱۲ کارشناس و مروج کشاورزی تحت نظارت است.

حیدرپور ادامه داد: با تمهیدات اتخاذ شده، کارگاه‌های آموزشی لازم مربوط به هر کشت در خصوص مراحل سه گانه برای کشاورزان از جمله کلاس ترویجی رو در رو توسط کارشناسان مروج برگزار شده و یا در دست برگزاری است.

او بیان داشت: همچنین ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان نیز به کشت جو، نخود، کلزا و برخی محصولات دیگر اختصاص دارد که از این میزان، چهار هزار هکتار جو، ۶ هزار هکتار نخود، ۱۵۰ هکتار کلزا و ۲۳۰ هکتار زیر کشت چغندرقند و یونجه می‌رود و مابقی اراضی امسال در دوره آیش یکساله خواهند بود.

گفتنی است :شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و سالیانه ۱۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.