رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت : ۲۷ هکتار از مزارع اسلام آبادغرب زیر کشت زعفران قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کامران کریمی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به بارش کم باران در سال‌های اخیر، گفت : به دلیل آنکه زعفران محصولی است که به آب بسیار کمی احتیاج دارد و فقط یک بار آبیاری در سال آن هم در ابتدای مهر ماه سبب رشد آن می‌شود بسیاری از کشاورزان از کشت گیاه زعفران استقبال می‌کنند.

او گفت : کاشت گیاه زعفران به صورت پیاز است که این پیاز هفت سال در زمین تکثیر شده و در سال هفتم پس از برداشت گل زعفران، پیاز آن مورد تقاضا بوده و به فروش می‌رسد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب افزود: در حال حاضر ۲۷ هکتار از زمین‌های شهرستان اسلام آبادغرب زیر کشت زعفران قرار گرفته که بخش فیروزآباد با یازده هکتار بیشترین سهم را دارد.

کریمی افزود: پرچم‌های گل زعفران به عنوان رنگینه مواد غذایی استفاده می‌شود که خواص دارویی هم دارد و ما به دنبال کشت بیشتر این گیاه در شهرستان اسلام آبادغرب خواهیم بود.

او گفت: کیفیت محصول زعفران اسلام آبادغرب با زعفران قائنات خراسان برابری می‌کند به طوری که زعفران اسلام آبادغرب توسط مردم قائنات خریداری و در آنجا به فروش می‌رسد.

۷۰۰ هکتار گیاه «ماشک» در شهرستان سنقر و کلیایی کشت شد

در سال زراعی جاری ۷۰۰ هکتار گیاه «ماشک» در شهرستان سنقر و کلیایی کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ هکتار از این گیاه در مزارع سنقر کشت شده است، گفت: پیش بینی می‌شود تا ۱۰ آذر ۳۰۰ هکتار دیگر از مزارع شهرستان به کشت این گیاه اختصاص پیدا کند.

خسروی افزود: پارسال ۸۰۰ هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت ماشک رفت که به دلیل خشکسالی عملکرد هر هکتار یک و ۸ دهم تن بود.

او به مزایای کشت ماشک اشاره کرد و گفت: این محصول با پروتئین بالا محصول مناسبی برای جایگزین یونجه و شبدر است چرا که ۲۰ درصد بیشتر از یونجه پروتئین دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سنقر و کلیایی از دیگر مزایای کشت ماشک را از بین بردن علف‌های هرز اعلام کرد و افزود: کشت ماشک در تناوب با کشت گندم ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش محصول را در بردارد.

او گفت: برداشت ماشک در شهرستان سنقر و کلیایی از نیمه خرداد آغاز خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.