سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی ۴۶ ایستگاه مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی

رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از راه اندازی ۴۶ ایستگاه مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی در کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهدی کریمی رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره‌ به راه‌اندازی ۴۶ ایستگاه مطالعه دیجیتال این سازمان در شهرهای مختلف کشور گفت: با راه‌اندازی این ایستگاه‌ها، محققان می‌توانند به ۱۵۰ میلیون منبع پژوهشی دسترسی داشته باشند.

او افزود: ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با هدف دسترسی پژوهشگران و محققان به منابع اطلاعاتی و با اولویت مناطق کمتر برخوردار و در مراکز عام‌المنفعه و غیردولتی در حال راه‌اندازی است.


بیشتر بخوانید


کریمی با بیان اینکه مرکز آموزش‌های تخصصی علوم حوزوی شیخ مفید در شهرکرد، نخستین حوزه علمیه کشور به جمع مراکز دارای ایستگاه مطالعه دیجیتال پیوسته است، اضافه کرد: تاکنون ایستگاه‌های متعددی در شهرهای مشهد، قوچان، تربت‌حیدریه، سرخس، طبس، گناباد، کاشمر، تهران، اهواز، کرمانشاه، بروجرد، اهواز، شوشتر و اصفهان راه‌اندازی شده است که علاقمندان می‌توانند به صورت رایگان از خدمات مطالعاتی ارائه شده در این ایستگاه‌ها بهره‌مند شوند.

او، امکان دسترسی به اطلاعات بیش از دو هزار پایگاه علمی و پژوهشی ملی و بین‌المللی همچون الزویر، ساینس، ساینس دایرکت، اشپرینگر، آکسفورد، وایلی و نیچر را از جمله امکانات قابل ارائه در ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی بیان کرد و ادامه داد: علاوه بر دسترسی به این پایگاه‌ها، کاربران می‌توانند با استفاده از ۲۵۰ سامانه نرم‌افزاری نصب شده در پایانه‌های ایجاد شده، از محتوای ۲۰۰ هزار کتاب و مقاله در هر پایانه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.