بیش از ۱۷ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد فرهادی سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷هزار نفر در استان به جمع شرکت‌کنندگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پیوسته‌اند گفت: همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) توزیع هدایای متبرک آستان قدس رضوی بین شرکت‌کنندگان این جشنواره در استان آغاز شد.

او افزود: برگزاری ۱۰ دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اثرات مطلوبی در اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه معصومین (علیهم‌السلام) و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره خاندان عصمت و طهارت داشته است از این رو تلاش می‌شود با همکاری دفتر آستان قدس رضوی و کانون‌های خدمت رضوی، شرکت‌کنندگان در این جشنواره در استان با اهدای هدایای متبرکه حرم امام رضا (ع) تکریم شوند.

او با اشاره به اینکه یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در ۲ بخش فردی و خانوادگی و همچون سال گذشته در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرکت کودکان و نوجوان در جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت مناسبی است تا علاوه بر آشنایی آن‌ها با فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی زمینه لازم برای حضور اجتماعی و نقش‌آفرینی آن‌ها در برنامه‌های جمعی نیز فراهم شود.

فرهادی یادآور شد: در این دوره، رشته‌های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهار گزینه‌ای و داستانک‌نویسی، شعر سرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه‌گویی نیز به بخش‌های جشنواره کتابخوانی رضوی افزوده شده است که همین امر افزایش استقبال کودکان و نوجوانان را نیز به همراه داشته است.

او افزود: بخش ویژه حضرت مهدی (عج) نیز به دلیل آنکه سالروز ولادت این امام بزرگوار ۲ بار در تقویم شمسی امسال قرار گرفته است به حوزه‌های جشنواره یازدهم افزوده شده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این بخش نیز آثار خود را ارائه کنند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی پایه و زیربنای توسعه همه‌جانبه جوامع محسوب می‌شود، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی مجموعه‌ای از کتاب‌های ارزشمند زمینه آشنایی افراد با سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و هدایت آنان به سوی اهداف والای انسانی را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حجت‌پناه استقبال ۱۷ هزار نفر از این جشنواره در چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این موضوع نشان دهنده موفقیت جشنواره کتابخوانی رضوی در جذب مشارکت‌های عمومی برای حضور در عرصه‌های فرهنگی و ترویج معارف اسلامی است.


بیشتر بخوانید


علاقه‌مندان به شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دریافت فایل منابع به نشانی اینترنتی www.samakpl.ir و یا به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار