سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار بیمار کلیوی در شمال شرق کشور در نوبت پیوند عضو هستند

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون هزار شهروند دچار نارسایی کلیه در واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور رسمی در نوبت جراحی پیوند کلیه قرار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هزار بیمار کلیوی در شمال شرق کشور در نوبت پیوند عضو هستند؛ گفت: از این تعداد ۲۰۰ بیمار دچار نارسایی کلیه دارای پرونده فعال بوده و در اولویت و هم اکنون تمام اقدامات لازم پزشکی قبل از پیوند برای آن‌ها انجام شده و آماده پیوند کلیه هستند.

او بر لزوم کاهش موارد پیوند کلیه از "دهنده زنده" با افزایش آگاهی عمومی به منظور فرهنگ‌سازی در زمینه پیوند اعضا از شهروندان دچار مرگ مغزی شد تاکید کرد و افزود: افزون بر ۹۰ درصد جراحی‌های جاری پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیماران مرگ مغزی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم‌اینک تنها پنج درصد موارد جراحی پیوند کلیه از "دهنده زنده" صورت می‌گیرد.

خالقی بیان کرد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی و گسترش آگاهی‌های عمومی در این زمینه تعداد موارد پیوند کلیه از دهنده زنده در آینده نزدیک به صفر برسد.

او به آغاز جراحی پیوند کلیه در مشهد از سال ۱۳۶۷ اشاره و تصریح کرد: ظرف ۳۳ سال اخیر تاکنون چهار هزار پیوند کلیه در این شهر انجام شده است که ۲ هزار و ۵۰۰ مورد از این تعداد پیوند کلیه مربوط به دهنده زنده و هزار و ۵۰۰ مورد آن از بیماران مرگ مغزی صورت گرفته است.

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.