سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نظام آموزش عالی کشور در حوزه خلاقیت موفق نبوده است

معاون آموزشی جهاددانشگاهی گفت: نظام آموزش عالی کشور در حوزه خلاقیت و نوآوری موفق عمل نکرده است.

محمدصادق بیجندی معاون آموزشی و کارآفرین جهاددانشگاهی کشور در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کارآفرین شدن دانشگاه‌ها اظهار کرد: خیلی وقت‌ها نظام آموزش عالی کشور پشت یک الی دو دانشگاه خوب یا کار‌های برجسته ملی پنهان شده است.

او افزود: باید نظام آموزش عالی کشور را کار آفرین کنیم و آن‌ها را به سمت و سوی خلاقیت و نوآوری سوق دهیم.

بیجندی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نظام آموزش عالی کشور کارآفرین شود، باید همه ارکان مرتبط در این حوزه مانند: مدرسان، استادان، منابع آموزشی، امکانات آموزشی، انتظارات جامعه و ... ایفای نقش کنند.

معاون آموزشی و کارآفرین جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: نظام آموزشی کشور در حال حاضر بیشتر تئوری محور و مدرک محور است که در حوزه کارآفرینی و خلاقیت و نوآوری خیلی موفق نبوده ایم و اگر هم جایی اغراق موفقیت می‌کنیم تنها شامل تعداد اندکی می‌شود.

بیجندی درباره نقش روسای دانشگاهی بر کارآفرین شدن دانشگاه‌ها گفت: قطعا مدیریت رکن اساسی و اصلی در فضای آموزش عالی کشور است. مدیریت اگر با مسائل روز دنیا و نسل‌های مختلف دانشگاهی و آموزشی آشنا باشد، فرآیند و ساختار‌های دانشگاه را به سمت دانشگاه کار آفرین، خلاق و نوآور هدایت خواهد کرد.

او اضافه کرد: دانشگاه‌های نسل ۵ هم در دنیا مطرح است، اما قریب به اتفاق دانشگاه‌های ما در ایران جزو دانشگاه‌های نسل اول به عنوان دانشگاه‌های آموزشی و دوم به عنوان دانشگاه‌های آموزشی و پژوهشی هستند.

معاون آموزشی و کارآفرین جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: دانشگاه‌های نسل سوم به عنوان دانشگاه کارآفرین همراه با آموزش و پژوهش و دانشگاه‌های نسل چهار همراه با آموزش و پژوهش و کار آفرین با نگاه مسئولیت اجتماعی در سطح کشور شناخته شده اند.

نگاه جریان سازی در دانشگاه‌های نسل پنجم

بیجندی با بیان اینکه دانشگاه نسل پنجم با نگاه جریان سازی و تمدن سازی شناخته شده اند، تاکید کرد: باید دید که کدام یک از این دانشگاه‌های ما حتی دانشگاه‌های تراز اول در کشور در فضا و محدوده‌های مذکور عمل می‌کنند؟ و کدام یک از دانشگاه‌ها دغدغه مسئولیت اجتماعی و محیط زیستی را دارند؟ بنابراین روسای دانشگاه‌ها در حوزه کارآفرین شدن دانشگاه‌ها می‌توانند سنگ بنای بسیار خوب و ارزشمندی را با تغییر در نگاه‌ها و نگرش‌ها و برنامه‌ها انجام دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.