سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

ارزش افزوده صنعت پوشاک شهرستان کهک به جیب استان تهران می‌رود

سیجانی گفت: صنعت پوشاک در شهرستان کهک قم یک برند قابل اتکا و عرضه است که بدلیل عدم شکل‌گیری زنجیره تولید، ارزش افزوده آن برای استان تهران ایجاد می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم  روز سه شنبه در بیست و نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید،گفت: برای ایجاد ارزش افزوده از صنعت پوشاک در شهرستان کهک باید صنایع پایین دستی پوشاک و زنجیره تولید را در قالب یک ناحیه صنعتی تخصصی عملیاتی شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم یادآور شد: باید توازن منطقه‌ای در بخش صنعت در شهرستان‌های جدید کهک و جعفرآباد قم نسبت به شهرستان قم رعایت شود و از پتانسیل‌های بومی این مناطق جهت رونق اقتصاد و اشتغال آن‌ها بهره برد.

طبق مصوبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه امسال هیات دولت، بخش‌های جعفرآباد و کهک در استان قم به شهرستان ارتقا پیدا کرد.

استان قم در حال حاضر دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کهک و سه شهر سلفچگان، دستجرد و قنوات است.

به گفته سیجانی، همچنین توسعه ناحیه سیرو و طغرود، قاهان، دستجرد و خورآباد نیز در حال بررسی است تا ضمن حفظ اشتغال منطقه روند اشتغال معکوس نیز سرعت بگیرد.

او بیان کرد: استاندار قم نسبت به حضور میدانی در واحد‌های صنعتی به ویژه واحد‌های راکد و مشکل دار در دوره جدید مدیریت استان تاکید دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون ۲۲ درصد از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به دلیل عدم پیگیری مدیران دستگاه‌های دولتی یا صاحبان صنایع بلاتکلیف مانده و استاندار قم نسبت به تعیین تکلیف این مباحث با حضور میدانی در شهرک‌های صنعتی برای اجرایی شدند مصوبات کارگروه استانی ستاد تسهیل تاکید کرد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.